Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg var hos en venninne på middag og hun skulle vaske opp en vase det hadde stått blomster i en stund. Da ser jeg at hun tar oppvaskbørsten som hang på knaggen over vasken og bare tømte ut det grønnslimete vannet og vasket vasen med denne... Jeg reagerte jo med det samme og spurte om hun virkelig bruker den vanlige oppvaskbørsten oppi blomstervasen og så i vanlige glass og kopper etterpå.. og ja, det så hun ingen problemer med! Er ikke det ekstermt uhygienisk?? I det blomstervannet med alger og gugg er dte jo også tømt sånn blomsterpulver som det står advarsel på posene om at man ikke må få i seg.. Og så gni oppvaskbørsten godt inn med dette er vel ikke direkte smart, selv om man ikke vil få i seg store mengder av det, selvsagt.. Fikk ikke veldig lyst til å drikke av glassene etterpå, må jeg si. Hvordan rengjør dere blomstervaser?? Jeg har en egen oppvaskbørste til det formålet
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 det gjør jeg også sammen med litt zalo ,men jeg vasker vel ikke opp så mye,ting går i oppvaskmaskinen etterpå uansett. og så klorer jeg kosten og kluten regelmessig. tror ikke jeg er så veldig uhygenisk av meg,snarere tvert imot,siden jeg er kokk og kan litt om hygiene. man må ikke bli for hysterisk heller...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jo.. men nå har ikke venninnen min oppvaskmaskin, så alt hun vasker opp er med denne kosten da.. Og hun hadde ingen intensjon om å klore etterpå heller så det ut til, den ble hengt tilbake på knaggen igjen..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Om blomstervasene har fått sånn grønnslimete gugg i seg så klore eg dei. Om ikkje gugget er der så skylle eg dei i varmt vatn og lar dei lufttørka. Ikkje søren om eg bruke oppvaskkosten oppi der. Det hørtes direkte ekkelt ut....
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg gjør omtrent samme som 14:29. Jeg klorer ikke kosten, men kjører den i oppvaskmaskinen reglemessig. Bruker zalo antibakteriell i tillegg.( men det er ikke pga blomsterbakterier, men pga mange husdyr)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Oj. Har jeg aldri tenkt over. - forvasker det meste (med samme kost), både vaser og annet som er skikkelig møkkete - så hiver jeg alt i oppvaskmaskinen. Usj. men det skal jeg kanskje endre litt på.. Takk for tipset.
Kosemamma´n Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Har en egen kost til "gugge-fjerning" jeg.. Også bruker jeg egen kost til den hygieniske biten
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Er vel ikke noen krise hvis man hiver ting i oppvaskmaskinene etterpå da.. Men kan være greit å ha to typer koster også ja, til forskjellige formål. Jeg ville hvertfall ikke brukt kosten på det viset HI beskriver her, æsj!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Bytter ut oppvaksbørsten ganske ofte. Vi har oppvaskmaskin så kjører den der av og til. Blomstervaser lar jeg stå med litt maskinvaskepulver i før jeg vasker de i vanlig oppvaskmiddel. Men bruker ikke kosten i det møkkete vannet nei.
Han79 Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Når jeg kjøper ny oppvaskbørste blir den gamle degradert til den slags formål. Har derfor alltid to oppvaskbørster. En løsning jeg er ganske så fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå