Gå til innhold

Ang. vasking av blomstervaser og kjøkkenhygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos en venninne på middag og hun skulle vaske opp en vase det hadde stått blomster i en stund. Da ser jeg at hun tar oppvaskbørsten som hang på knaggen over vasken og bare tømte ut det grønnslimete vannet og vasket vasen med denne... Jeg reagerte jo med det samme og spurte om hun virkelig bruker den vanlige oppvaskbørsten oppi blomstervasen og så i vanlige glass og kopper etterpå.. og ja, det så hun ingen problemer med! Er ikke det ekstermt uhygienisk?? I det blomstervannet med alger og gugg er dte jo også tømt sånn blomsterpulver som det står advarsel på posene om at man ikke må få i seg.. Og så gni oppvaskbørsten godt inn med dette er vel ikke direkte smart, selv om man ikke vil få i seg store mengder av det, selvsagt.. Fikk ikke veldig lyst til å drikke av glassene etterpå, må jeg si.

Hvordan rengjør dere blomstervaser?? Jeg har en egen oppvaskbørste til det formålet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker med kosten men nå legger jeg ting alltid i klor jeg da.

Skrevet

Vi har en egen oppvaskbørste til våre ting, en til dyrenes matskåler, og en til vaser osv. Nå kjører jeg mye av vaser og matskåler i oppvaskmaskina og, men ikke før det er godt skylt først.

Vil si at jeg også ville syntes det var litt ekkelt å drikke av glassene om jeg visste de var vasket med samme oppvaskbørste som blomstervasen.

Skrevet

her en egen børste til det formålet :) bruker engangsskrubber når eg vasker hunden sin matskål.. så syns jo det hørtes litt ekkelt ut slik hun gjorde det..

Skrevet

Bra det er flere som er obs på dette da. Virket ikke som om hun tenkte over dte i det hele tatt. I tillegg har hun ikke oppvaskmaskin så jeg vet jo at alt blir vasket med denne kosten..æsj

Skrevet

Her drikker jeg av blomstervasene mine

Skrevet

Jeg som er så over engstelig for alt burde jo gjøre det da. Men når jeg tenker meg om så bruker jeg vel egentlig å skylle disse vasene en fjorten ganger med Zalo oppi. Er de fulle av gugg, så skyller jeg de først og kjører de i oppvaskmaskinen. Jo, det gjør jeg vel.

Kan godt være sambo bruker oppvaskbørsten. Ikke så ofte han svinger seg med den, så er ikke så veldig bekymret.

Hovmesteren drikker jo fra blomstervannet, og han kommer jo igjen år etter år, så han har jo overlevd:)

Skrevet

Jeg skyller dem og setter dem i oppvaskmaskinen... Jeg har aldri tenkt at det skulle være dumt... :-)

Skrevet

Det er nesten ingen plass du finner mer bakterier enn i blomstervaser. Jeg setter skittene vaser i klor natten over og vasker med oppvaskkost. Etter det kjører jeg både vasen og oppvaskkosten i maskinen. Blomstene holder seg i tillegg bedre neste gang om de settes i ren vase. Da jeg ikke hadde oppvaskmaskin hadde jeg en egen børste for blomstervaser og søppelbøtter/kompost. Nå har jeg plass til en ekstra pose i søppelbøtta i stedet og kjører oppvaskkosten med uansett hver gang jeg setter på en maskin. Da holder den seg fin og hvit! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...