Gjest Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Var hos legen idag. hadde blodtrykk på 170/115 først, men så tok hun blodtrykket igjen, og da var det 150/90. har +2 proteiner i urinen. Er 11 dAGer over termin idag. Hun ringte opp på føden, og sa jeg var over termin og de sa jeg kunne komme på sjekk imorra kl tolv. Hun nevnte ingenting om blodtrykket eller proteinene i urinen. Er dette grense til svangerskapsforgiftning? Eller er det ikke noe å tenke på siden legen ikke sa noe? Hva gjør de evt på denne sjekken? Stripper? Kan det være muligheter for at de setter i gang? Burde jeg ta med sambo? Jeg spurte legen hvor lenge man kunne går over termin her, og hun svarte TRE uker. Uff. er det mulig?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 tror ikke verken blodtrykket eller at du har 2+ i urinen er så veldig tegn på forgiftning,er nok bare utflod eller noe... men så er jeg jo ikke lege heller...
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Så vidt jeg har skjønt er det veldig individuelt hvor lenge over de lar deg gå....Men høres ut som at du kanskje bør forbrede deg på igangsetting snart ja...Men dette har ikke jeg noe sikkert svar på,er første gangs så tar bare etter alt jeg har hørt her inne.... =0) lykke til ihvertfall,får håpe du slipper å gå mer over tiden...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Det er jo nettopp tegn på svangerskapsforg. disse tegnene er! Syns det var rart du ikke skal på sjekk før i morgen, men da regner jeg med at du ikke har hodepine eller andre tegn på sv.forg. ? Lykke til ihvertfall
♥Tullerusk♥ Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Hmm...Det er små tegn på svangerskapsforgiftning, men så lenge du ikke har noe mer tegn, som hodepine og ødmer(hevelser) så er det vel "greit". Du er 11 dager over termin, men ikke overtid...Overtid er du når det har gått 14 dager. så 3 uker er riktig det legen sier...Så de kan velge om de vil at du skal gå en uke til... MEN jeg vil tro de vil sette deg i gang nå løpet av (resten) uka...Så ta med sambo..Greit om at han blir mer...
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Jeg vet jeg ikke er på overtid før det har gått fjorten dager, men ble bare litt bekymret da jeg syntes blodtrykket var litt i overkant. Har heldigvis ikke hodepine eller andre symptomer:) Tusen takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå