Gå til innhold

Amming og mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket at datteren min på 2 uker reagerer hvis jeg har spist sterkt krydret mat, bl.a. Noen som vet om det har noe å si hvor MYE "farlig" mat jeg spiser før hun får vondt i magen? Skal det ingenting til, eller merker hun det ikke hvis jeg tar en liten smak? Og hvor lang tid tar det før den "farlige" maten er kommet i melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror igrunnen ikke det er noen som vet dette sikkert, og det er også grunnen til at ingen svarer. Kanskje noen inne på 0-1 har satt seg inn i det siste nye?

Det endrer seg fort hva barnet tåler og ikke tåler, og det er ikke sikkert der en noen sammenheng. Vil nok tro at mengde påvirker reaksjonen.

Jeg kunne spise rå løk om jeg så ville:) Men melkeprodukt reagerte gutta på, og de er vel det eneste som er "bevist" kan hjelpe å kutte ut.

Tenker bare litt på mine paktistanske naboer som spiser mye sterk mat. De ammer så det står etter:)

Skrevet

Tror det der er veldig individuelt og at det også endrer seg når barnet vokser.

Jeg kunne spise apselutt alt uten at noen av mine reagerte. Min søster måtte avstå fulstendig fra melkeprodukter i over 7 mnd.

Skrevet

Så lurer jeg på om noen har opplevd sjokolade som "farlig", dvs at barnet får vondt i magen av jeg spiser det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...