Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hva sier dere til jordmor? Tar man med mm erstattning til sykehuset?
Lille Luna Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hvorfor skal du ikke amme? Hvis det er greit at jeg spør...du trenger ikke svare.
Trulte76 Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 er mange som ammer på sykehuset og slutter når de kommer hjem for å slippe ammepresset og maset på sykehuset.. De har morsmelkerstatning på sykehuset..men man kan vel føle et ammepress på sykehuset. Noe grunn for du ikke skal amme? Jeg er ingen ammepoliti altså, bare lurte Jeg synes det var veldig lettvindt å amme, men mener så klart det er opp til hver enkelt hva man velger å gjøre..lell at morsmelka er beste alternativet, så overlever de bra på erstatning også
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Tar medisiner jeg ikke kan prate om til lege, men som er farlige for en baby gjennom mm.
Trulte76 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 ok da skjønner jeg du ikke vil amme. Tar du de medisinene under svangerskapet også? Trur nok jordmødrene på sykehuset har vært mere forståelsefull når de visste du brukte medisiner som du må ha som er farlig for barnet.. Da kan det vel hende du får tabl som stopper melkeprodusksjonen på sykehuset også..
Guttemamma75 Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Hmmm.. Så du tar medisiner i svangerskapet som det er farlig å amme med .- da vil jeg jo sterkt mistenke at de er farlig i svangerskapet også!!! Selvmedisinerer du deg siden du sier at du ikke kan snakke med legen om det???? Vil sterkt anbefale deg å snakke med legen om dette, for du får jo uansett et forklaringsproblem på føden når de legger babyen til for å amme - og det er jeg nokså sikker på at de vil gjøre!! Bedre å gripe fatt i dette nå enn å vente....
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Har akkurat samme problemet. Pga jobb kan jeg ikke ha enkelte sykdommer, som jeg har og tar medisin mot. Har medisin fra utlandet. Kan ikke amme og gruer for presset. Er de I samme rom eller kan jeg gi mm erstatning uten at de vet det? Aner ikke jeg, men jeg tenkte kanskje jeg kunne spille fulstendig blond, si at jeg ikke ville odelegge puppe fasongen eller lignende.
Trulte76 Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 kan du ikke bare si du tar de medisinene pga jobb da? og derfor ikke kan amme? det må jo de ha forståelse for. Trur det blir vanskelig å skjule at du ikke ammer men gir erstatning istedet..
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Jeg kommer til å prøve å amme, men det gikk ikke noe bra sist gang så kommer ikke til å prøve for enhver pris. Kunne tenke meg å amme en måned eller to og så gå over på mme. Men kanskje går ammingen som en lek denne gangen, eller kanskje ikke babyen vil ha flaske...vi får se - tar det som det kommer! Tja...det blir jo litt snålt og mistenksomt at du skal gi mme i skjul. På sykehuset vil de nok få i gang ammingen hos deg, med mindre du har sagt at du ikke skal, og da legger DE h*nb ofte til brystet, mens de er der og kan se om han får tak, om han suger bra osv. De vil jo hjelpe deg i gang liksom. Så hvis du ikke kan si den egentlige grunnen (høres litt rart ut, men men, skal ikke dømme jeg ;o) så ville jeg ha sagt klart i fra tidlig, slik at du slipper noen mistenkeliggjøring, eller diskusjoner. Si at du har bestemt deg for at du ikke skal amme, det er ditt valg.
Miss Misantrop Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Hei dere to som ikke skal amme! Dere trenger ingen unskyldning. Bare si at dere har bestemt dere for ikke aa amme og si at dere ikke vil prate om det. Mange grunner der ute: overgrep, medikamenter er noen. Men det er et fritt land vi bor I og jordmor/ leger bestemmer ikke over dere.
Miss Misantrop Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Tror Wollafruen har helt rett. Et klart og tydelig - jeg skal ikke amme. Jeg er I et yrke der mange har samme problem som deg. Norge er et meget strengt land paa bruk av medisiner og visse type jobber, noe som I mitt yrke resulterer I at rundt 20 prosent gjor det samme som dere. I hvilket som helst annet land hadde de kunnet faat tatt medisin samtidig. Lykke til. Seff er det ogsaa noen som bruker ulovelig narkotika ogsaa som ikke bor amme. Her er det mange grunner beste for barnet og deg er det kun du som kan bestemme. For gudskyld ikke gi etter for presset slik at du skader babyen. Et av innlegget over sier at det som er farlig naar man er gravid ogsaa er farlig naar man ammer. For mange ting er det riktig, men det er ogsaa mange produkter som ikke fungerer slik. Les felleskatalogen. Ha en fin dag
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 HI: det er sykdommen jeg ikke kan ha, egentlig ikke medisinene jeg ikke kan ta. Tatt medisinene hele mitt liv, men har blitt "frisk" I Norge. Interessant og vite hvilket yrke du snakker om misantrop, kan godt hende det er det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå