Gå til innhold

Hvit saus fra BUNNEN????HVORDAN??? hjelp:)):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen lager jeg det fra bunnen?

Blir gla for svar;:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rister ut mel og melk slik at du får en klumpfri jevning. så koker du den mens du rører til melet ikke synker lenger og melsmaken er borte. klumper seg ganske lett om du ikke er nøye med røringa. så smaker du til med en dæsj smør og krydder (salt og pepper feks). ha i mer melk om den blir for tykk

Skrevet

Åpner Toro-pakken og tilsetter melk:)

Eh, nei...jeg pleier å gjøre sånn her:

50gram margarin smeltes

4 ss mel røres inn. Skal IKKE brunes.

Kraft / melk spes inn, bruker å tilsette halvparten først for det er lettere å røre klumpene ut av en tykk saus.

Tilsammen 7-10 dl væske avheengig av hvor tykk du liker sausen

Kok på lav varme i 10 minutter. Rør i bunnen

Skrevet

Jeg smelter margarin og rører inn litt hvetemel. Sper med melk til passe mengde og konsistens. Smak til med salt. Kok noen minutter.

Skrevet

Smelt 50 g smør i kjele på lav varme. Rør inn noen spiseskjeer hvetemel når smøret har smeltet. Trekk kasserollen av varmen når du gjør det, vær rask og rør hele tiden så det ikke brenner seg. Så har du melk stående klart, sett kasserollen tilbake på varmen og sper meljevninga med melken mens du hele tiden rører. 6 dl melk er ca passe, prøv deg fram ifht hvor tykk saus du vil ha. La det småkoke under konstant omrøring i 7-8 minutter så det ikke blir melsmak på sausen.

Skrevet

Takk skal dere ha jenter;) Digga den "åpne torpakken å tilsette melk" inlegget;) Men har desverre ikke pose saus i skapet:\ hehe:)

Er så gla for at jeg har denna siden her noen ganger altså:) lett å bare spørre om HVA som helst her lissom==) Supert:)

Skrevet

3 SS smør/margarin som du smelter og tilsetter 3 SS hvetemel. Og sper med melk og kraft fra fiskebolleboksen. Enklere blir det vel ikke:P

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Du kjøper Toro hvitsaus på rema, og tilsetter melk:-) he he......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...