Gå til innhold

Flere som er plaget med mareritt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mareritt nesten hver natt nå..begynner og bli utrolig slitsomt. Drømmer ofte at sambo svikter meg på forskjellige måter el at han dør osv..Men kan og drømme noe helt annet. At folk er etter meg og sånt. Både jeg og sambo våkner av at jeg gråter og hyperventilerer..lurer på om dette er noe som følger svangerskapet? var ikke sånn før hvertfall..Tenker at dette kan jo ikke være bra for den lille.. Er 22+1 forresten. Noen andre som opplever noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er også slik! Står nesten i senga og hyler til sambo at han må slå på lyset. Mye rare drømmer, og mange mareritt HVER natt. Slitsomt, for har problemer med å sovne igjen etterpå. Hadde dette i første svangerskap også.

Skrevet

jeg har ikke akkurat mareritt, men de merkligste drømmer..skjønner ikke hvor alt kommer fra engang..

Skrevet

Har ganske mange mareritt om at han forlater meg gravid, eller etter at baby er født... Mange andre merkelige drømmer også... drømte mye før, men i det siste har det tatt helt av... Har drømt at jeg var på danskebåten å levna baby i en barnehage der, når jeg skulle hente babyen.. så kunne jeg ikke finne hele barnehagen..

En annen er at babyen blir for tidlig født, og jeg må holde liv i den med en manuel oksygenpumpe som jeg har med meg overalt...

En annen er at jeg har en minibaby og må gjømme den bak et brannslokningsapparat (for det er ingen som vet at jeg har født) når jeg skal snakke med sjefen på jobb.. babyen er selvfølgelig borte når jeg kommer tilbake, så starter letehelvete igjen, stønn...

Slike drømmer gjør meg utslitt på morgene, men ler jo godt av de i ettertid...

Skrevet

Jeg har også hatt mye mareritt i det siste. Har drømt at jeg kom på ultralyd og at det var noe galt med barnet. (Men er heldigvis ikke sanndrømt, for var på ul i går, og jeg har en frisk liten jente i magen).

Har også drømt at faren til barnet mitt var en helt forferdelig skapning. Da våknet jeg og måtte slå på lyset og sjekke at det var sambo som lå der:)

I natt drømte jeg at huset begynte å brenne..

Til vanlig har jeg sjelden mareritt.

Skrevet

Går ikke en natt uten drømmer og mareritt lenger.

R utslitt om morgenen jeg og.

Dette er et utkast av de drømmene jeg har hadt siste ukene, men man husker jo ikke på alle da.:o)

Og godt er vell det:o)

Mareritt 1.

Jeg har brukket armer og bein, ligger i gips og skal føde.

(Ganske vanskelig kan jeg tenke meg)

"Mareritt 2".

Kliner med en utrolig kjekk fyr...aner ikke hvem, men det er ikke gubben....Livredd for å bli oppdaga, vil ikke bli alenemor...

Mareritt 3.

Utenfor sykehuset, på vei hjem etter barsel.

Vi får ikke satt babysetet i bilen, gubben foreslår og sette det på sykkelen i stedet.

Det funker ikke helt, drar innom en bensinstasjon for hjelp, men ikke hjelp å få, drar videre til et sykkelverksted, heller ikke her får vi hjelpa vi trenger. Hva skal vi gjøre???

Mareritt 4.

Babyen sutter på smukken da jeg pluttselig oppdager at plastikkdelen løsner og bare selve gummien eller den suttegreia er i munnen.

Får heldigvis den ut av munnen til babyen, men er helt fra meg, den kunne jo havnet i halsen slik at babyen hadde blitt kvalt.

Mareritt 5.

Ammet i hele natt....

Og det var viktig at babyen var ren før og etter amming.

Derfor la jeg babyen i oppvaskmasinen, varmt og godt, også ble den ren og pen etterpå. VÅKNET!!! (herregud for en drøm!!)

Mareritt 6.

Har en røyk i den ene hånda og ølflaske i den andre hånda.

Hormonene mine er i vill fart og spør gubben om hvilken hånd jeg skal ta.

(Jeg slutta å røyke for 2,5 uke siden, og øl har jeg ikke drukket på flere år... Tydeligvis noe jeg mangler...hihi)

Skrevet

JA!!!

huff jeg drømmer om at jeg ser folk som har skadet seg, og gjerne er døde, eller holder på å dø. våkner opp svett, klam, høy puls, skikkelig angst symptomer... men drømmer bare når samboeren min jobber nattevakter, selvfølgelig... så han er der ikke når jeg våkner :-(

håper det går over snart!!

Skrevet

jeg har stadig grusomme mareritter. håper d går over etterhvert

Skrevet

ja har åsså masse mareritt!! som regel at mannen min forlate mæ, eller at noen ska drepe mæ! e helt utslitt av å aldri koinne få såve ånkli!

Skrevet

samme her! Drømmer forferdelige makabre ting med døde barn og lemlestede mennesker. Tror det er en måte å forberede seg til endringen i livet som kommer snart (og kanskje litt underbevisst frykt for denne?).

Skrevet

drømte at gutten i magen reiste seg opp på to, og gikk ut av meg 3 mnd for tidlig!

Skrevet

oki.skjønner at jeg ikke er alene..hehe. Men slitsomt er d hvertfall..Ja, d er sikkert en sånn underbeviss frykt el noe..Får håpe vi alle f¨år bare søte drømmer i natt:) selv om jeg tviler på d...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...