Gå til innhold

Flere med mye lån??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 1.8 mill i huslån.. nå lurer vi på å ta opp enda mer, til bil og litt til til huset. Tilsammen vil det bli 2.2.........! Vi har ca. 15000 til overs når alt er betalt, slik det er idag. Til høsten har vi ca.10000 til overs. Er dette galskap??? Mannen min og jeg tjener tilsammen ca.700000, MEN vi har 7000-13000 i skattefri inntekt pr. mnd i tillegg. Dvs 13000 slik det er idag... 7000 fra høsten av... men da vil vi også få mer fradrag på skatten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel vi tjener 50000 til sammen før skatt og har 3,4 i lån.......

Skrevet

vi har en inntekt og kjøpt hus til nesten 4 mill...så vi velger å ha en bil til eg begynner å jobbe igjenn..

Skrevet

Det er vel heller unormalt å ikke ha mye lån fortiden.. Med DE husprisene. Vi har ca 3 mil. (Hus, seilbåt, bil og båt). Men vi har vært ekstremt økonomiske og bygget huset selv! (Selvbyggere). Tilsammen tjener vi ca 700-800 tusen. Det går greit, men får jo aldri nok penger!

Skrevet

Vi har 2.2 mill i lån (+studielån på ca 130.000), og samlet inntekt på ca 700.000. Bet ca 14.000 i måneden på boliglånet. Vi har samlet netto utbetalt ca 46.000-48.000 i måneden. Men det blir jo redusert med noen tusenlapper nå som jeg skal ut i permisjon. Har i tillegg to barn, så vi har barnehage og SFO utgifter på ca 5.000 i måneden.

Vi kommer nok til å ta opp ca 200.000-300.000 i lån, for å kjøpe bil.

Syns personlig at det er mye penger å skylde noen/banken, men så lenge vi klarer å betale er det vel greit..

Skrevet

Vi tjener ca 45.000 i mnd etter skatt og har ett lån på ca 2 mill..

det holder =)

Skrevet

Syns ikke det høres mye ut. Vi har 700000 til sammen i inntekt og 2.2 i boliglån. Det går helt fint. Vi har 3500 i skattefri leieinntekt i mnd, og sparer 4000 i mnd på fond. Og da har vi ca 9000 igjen når alt av faste trekk er betalt. Faste trekk inkluderer 4500 til mat/husholdning i mnd. Barnetrygda går inn på mat/husholdningskontoen.

Vi kan ikke sløse da, men har så vi klarer oss og ungene får det de trenger. Har forresten to i barnehage, og skal være hjemme i 12 mnd med 80% lønn så vi får litt mindre å rutte med til sommern. Får bare spare litt mindre i mnd i en periode hvis det blir tøft.

Skrevet

har 1.82 i lån, betaler 12000 i mnden

tilsammen inntekt 500000kr. men jeg jobber svært lite!hadde jeg jobbet fult hadde det blitt noen hundretusen til

Skrevet

har tilsammen enn ca 700.000kr og har huslån på 1,3 men samlet alt biler osv så blir det 1,7

Det går veldig greit.Skal selge leiligheten nå og regner med og gå en del på pluss siden da.Men bare en liten stund til huset vårt er ferdig byggd.Har en plan om og komme under 2mill der siden vi får en del hjelp.Og samboern er snekker osv.

Skrevet

Vi har huslån og bil lån på samlet 1.3 mill, vurderer å ta opp 300 000 ekstra for utbygging/oppussing, men syns det blir mye lån...men vi har vel råd til det, har årlig samlet brutto inntekt på ca 1.1 mill

Skrevet

En viktig regel er at man ikke tar seg opp mere lån enn det man har råd til å betale, og man får også som regel ikke mere lån hvis man ser at inntektene ikke strekker til. man bør også tenke på renteøkning før man evt tar opp mer i lån. vi har selv et lån som ligger på 2,3 mill, men vi har råd til det, fordi lånet svarer til vår samlede inntekt.vi skal også kjøpe bil, men har heldigvis en del på sparekonto, men trenger nok litt ekstra lån i tillegg, men vi har funnet ut at vi prioriterer en god bruktbil, slik at vi sitter igjen med en god del kapital etter at alle utgiftspostene er betalt. Vi får mere lån enn det vi velger å ta opp, men velger heller å ha igjen ekstra penger til fornøyelser og andre goder, enn å kjøpe oss en dyr bil:)

Skrevet

Hva er en god bruktbil? Hilsen en som svarger til ny bil etter maaaaange dårlige erfaringer med bruktbil..

Skrevet

Jeg blir snart alenemor og har 1,3 mill. i gjeld (bolig, bil og studielån). Går helt fint det. Har ca 480.000,- i bruttoinntekt i året.

Skrevet

Hmm.. ja, mange har mer enn 2.2 mill, og tjener mindre enn oss.. det er stor forskjell på hvor "snille " bankene er tror jeg... virker sånn... noen går utfra 3 ganger brutto inntekt, mens andre ser på evnen til å betale..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...