M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Har søkt på google på retinerte testikler, som min mann har, og det var SYKT deprimerende lesning!!!!!!!!!!! Nå må jeg bare klare å lokke mannen min til å teste seg, uten at det utløser en sinnsyk krangel her:-( ååååååååååååååååååååå ante ikke at det skulle være sååååååååå vanskelig........ Og utifra det jeg har lest er det nesten garantert at han har nedsatt sædkvalitet, og kanskje også at det er 0 sædkvalitet:-( ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååSorry. Måtte bare få ut litt frustrasjon...................................
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 uff da! det kan jeg tenke meg ikke var noe koselig lesning ja.. men vi får krysse fingrene for at mannen din vil bli med på og teste, og at dere får et positivt svar:) lykke til i allefall:) sender deg en klem jeg:)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk for det! Godt med dere gode jentene her inne! Klem tilbake til deg:-) Og lykke til. Ser du har prøvd lenge. Unner deg virkelig en spire!!!!!!!!!!
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 tusen takk for det:) masse lykke til du også
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Først av alt vil jeg si at jeg forstår at du ikke liker det du leser, men håpet er ikke ut. jeg kan ta eksempel i meg. da jeg prøvde for første gang i 2004 så tok jeg noen tester. Det viste seg at mitt problem var helt unormalt for min alder, jeg led av det samme som de overgangsalderen. det var dette som gjorde det så vanskelig for meg å bli gravid. Som dg begynnte jeg å lese på nettet, i bøker osv... den deprimerende informasjonen fikk meg helt satt ut. jeg måtte belage meg på ett liv uten barn i en alder av 18. Jeg var helt knust. Legene hadde ikek stor tro på det de heller. Men vet du hva. Jeg fikk en jente etter 2 årsprøving. ikke svelg all informasjonen du finner på nettet, jeg selv finner stadig noe nytt selv omd et er godt flere år. det som står på nettet vise tendensen, men ikke hvordan sæden til din mann er. Jeg vil råde dg til å få han til legen. Skulle det vise seg at det er lite levende sædceller så kan man alltid prøve prøverør. da får dere den hjelpen dere trenger. Du skal se at dere når målet dere også
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk Tryne:-) Jeg skal nok gjøre mitt beste for å få ham med til legen ja, og jeg er en optimist, så har ikke gidd opp.. Bare krysser fingrene for at vi er av de heldige. Utrolig bra at dere slapp å være barnløse, og jeg håper virkelig det klaffer igjen for dere!!!!!! Stor klemmmmmm og takk for god melding fra deg:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Ingen problem;) jeg kjennte meg selv så godt igjen i det du skrev. Det er viktig å holde i tankene at ting er ikke svart/hvit slik som mange skriver. Om en lege sier til dg at det ikke er håp så trenger ikke det nødvendigvis være sant. En lege ser berre tall, han ser ikke fremtiden. jeg har flere andre historier om menn som jeg kjenner som ikke har slitt med å få barn pga sædcellene. En ble ikke godkjennt for prøverøri Bergen for de mente det ikke var noe poeng, han kom aldri til å klare det likevell sa de. de kom heldigvis inn i Haugesund og fikk faktisk tvillinger. men så til det utrolige. mannen som så og si ikke hadde levende sædceller klarte 2 år etter å befrukte sin kone på naturligvis. Sæden kan forandre seg hele tiden. Du kan få mannen din til en homøopat eller akupunktør dersom det viser seg å være dårlig. Eller du kan prøve å lefse i han mye vitaminer:9
Dotten Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Har tenkt på deg, og lurte på hvordan det gikk med null symptomer og greier Skjønner at du ikke er gravid enda ja Jeg fikk tanta på ikm-dagen jeg vet du (lørdag), men har hatt omtrent ingen blødninger denne gangen. Helt merkelig. Og jeg har alltid mye blødninger (eller vanlig) de første 3 dagene. Nå har det vært sånn at jeg omtrent bare kan ha brukt truseinnlegg. Har testet meg en gang, men det var negativ. Dessverre. Var og tok blodprøve i dag jeg bare sånn for sikkerhetsskyld, siden jeg egentlig skulle begynt på Pergo i går. Turde rett og slett ikke, da jeg leste i pakningsvedlegget at man ikke kan være gravid eller amme når man går på Pergo. Vil ha en sikker bekreftelse på at jeg ikke er gravid, før jeg begynner på dem. I vedlegget står det at jeg kan begynne med Pergo på dag 5, så siden jeg skulle få svar i morgen, holder det akkurat, slik at jeg slipper å hoppe over enda en pp! Mest av alt håper jeg jo på at jeg er gravid og slipper Pergo, men sannsynligheten er egentlig lik null! Og over til ditt problem. Min sambo "tørr" heller ikke møte opp hos legen for en ev. sædprøve. MÅ han så gjør han det (håper jeg, eller får han smake stekepanna), men kan han slippe, så gjør han helst det. Har lest her inne at de kan gjøre "det" hjemme, og så levere sædprøven direkte på f.eks. Volvat, og så får man svar i løpet av maks et par dager. Jeg har sagt til sambo at jeg kan levere for han også jeg, så slipper han å være i nærheten av sykehuset. Men går det så langt at det blir prøverør for dere (og ev. oss), så må han nok på sykehuset. Men, du kan si det til ham (på en fin måte), at å sitte inne på et rom for seg selv å lirke noen millioner rompetroll opp i en kopp, er INGENTING i mot å ligge der å skreve for en lege som vi må. DET er fornedrene det....! Han får jo i hvert fall noe igjen for en liten "handjob" Ønsker deg masse lykke til, og håper og krysser fingre og tær for at mannen din er frisk, eller i hvert fall har nok svømmere til å gjøre deg gravid Klem
puse 08 Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Heisann vil bare prøve å gjøre deg litt mer optimistisk:) En god venninne av meg er gift med en kar med VELDI dårlig sædkvalitet. Han har to ganger fått beskjed om at han ikke kan bli far, men på første forsøk (ett "uhell" faktisk) ble de foreldre til en jente, på neste forsøk, omtrent med en gang kom en gogutt. Nr. 3 måtte de prøve på i ett år men nå er jammen han også kommet til verden så det er håp skal du se:) Sædprøve kan han ta hjemme og levere evt. på sykehuset. Kan tenke meg hvordan det er å få han til å teste, min mann vil ikke engang ha sex dersom det blir mye bebisnakk, selv om han også ønsker seg en liten en... Masse LYKKE TIL:))
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Hei. Så trist at det sto så mye deprimerende, men det trenger jo absolutt ikke være så ille for mannen din som det står på nett. Er vel ofte at de verste tilfellene blir skrevet om. Håper du får med deg mannen for å teste seg, er jo forferdelig å gå sånn og tro det verste. Min vil heller ikke teste seg, så vi får ikke startet utredning:( Er tydeligvis mye følelser rundt å levere en sædprøve. Du får prøve å snakke rolig med han om hva han er redd for, og gi han tid til å tenke seg om. Det prøver jeg på her, og ser ut som det er et ørliiiiiite håp om at han blir med på det til våren. Masse lykke til!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2008 Hei hei kjære skjønne dere:-) Tusen tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene!!!!!!!! Det er virkelig godt å lese og muntrer meg opp og gir meg håp:-) I går ringte jeg til volvat, men fikk der beskjed om at eneste sted å ta sædtest i Bergen var på sykehuset. Så da må vi vente til vi har vært prøvere et år. Men det positive er at jeg var jo så deprimert i går at jeg klarte å si det til mannen min med en gang han kom hjem, og han sa han kom til å ta prøven når vi får henvisning av legen:-) Han ble bare litt irritert over at jeg tror på det jeg leser på internet.. Men det jeg leste var tross alt skrevet av en gynekolog som var spesialist på infertilitet. Så nå er planen videre: Fore mannen min med vitaminer (Bio-selen+zink) og tran. I tillegg til dette skal jeg gjøre mitt beste på å ta vitaminer, omega3, trene jevnlig, drikke salviete, hostesaft, ta wild yam osv. Så håper jeg det skjer et under før vi kan testes. Så vil jeg bare si lykke lykke til til dere andre og så håper jeg vi alle får miraklene våre i magen så fort som mulig:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 kjempe flott at du fikk det ut av verden. Nå får du prøve å slappe av mens dere venter på at han ska få ta prøven. prøv å kos dere;) Lykke til
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2008 Til Dotten:-) Tusen takk for det flotte svaret:-) Utrolig godt å få tilbakemelding når man er litt uttafor og lei!!!!! Som du ser over går det litt bedre med meg nå:-) Vet jo at det er håp og er også veldig glad nå for at mannen min kommer til å teste seg når det er gått et år:-) Så spennende at du hadde anderledes tr da!!!!!! Håper blodprøven viser at du er gravid!!!!!!!!!!!!!! Hvis ikke krysser jeg alt jeg har for at pergoen hjelper deg med en gang!!!!!!!!!!!! Klem:-)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2008 Til Tryne: Ja skal nå prøve å ta det helt med ro:-) Vi kan ikke gjøre mer fra eller til nå utenom å ta vitaminer ol. Og det er nok godt for begge å slappe av med det fram til vi kan ta tester, og så kanskje sitter spiren før også. Uansett så er jeg roligere nå, for jeg vet jeg får ham med på sykehuset når den tid kommer:-) Så må du ha KJEMPE LYKKE TIL!!!!!!!!!!! Håper du får ivf fort, og at det blir vellykket på første!!!!!! Klem:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 Så bra, er litt lettere når du vet du har mannen med på hele greiene. jeg skal til samtale neste fredag, på dagen jeg egentlig skulle hatt termin. rekner med vi starter opp med første forsøk før sommeren en gang, men a må FSH verdien min spille litt på lag. Går ikke den ned så må jeg vente å vente til den gjør det
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 21. februar 2008 Uff ja det er ikke bare bare... Jeg skal ha deg med i bønnene mine, og krysse alt jeg har for at FSH går ned!!!!!!!!!!!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 ja, be i vei, det er det eneste håpet jeg har:) jeg skal gi dg en tilbakemeldig når jeg et datoen for hva syklus de håper på at jeg skal starte, så skal du få gå ekstra mye i bønn;)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2008 Ja det skal jeg gjøre;-)
Dotten Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 Hei og i lige måde! Utrolig bra at det går litt bedre med deg, og så kan du jo bare puste ut ang. å få med mannen din på en ev. sædprøve. Var litt likt her hjemme også når han sa at "Jeg skal i hvert fall ikke gjøre det", bare at jeg tenkte mer sånn at "det var vel ikke noe overraskelse"... he, he. Men nå som det har tatt litt tid, har han selv foreslått å ta en test, og han lettet enda noen kilo når jeg sa at man kan gjøre det hjemme, og jeg kan levere for ham He, he. Stakkars mannfolkene sier jeg. Not Men, da ordner alt seg skal du se. Ønsker deg masse lykke til Tviler selv på at jeg er gravid, men satser på at Pergoen gir det den puffen det ev. måtte trenge Klem
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 21. februar 2008 Nei det er ikke LITT synd på dem en gang!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy søren hvor lett det er for dem egentlig... Vi derimot... Det vi må igjennom hadde de ALDRI gjort uten å få narkose. Og vi løper mer enn gjerne for å få oss sjekket. Jaja er nok en grunn til at det er jentene som må igjennom dette;-) Hehe:-D Ja det skal ordne seg for oss begge:-) Masse masse lykke til til deg også!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem:-)
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 21. februar 2008 #22 Skrevet 21. februar 2008 hei M-79:) tenkte bare at jeg skulle si at du kan få sædprøve selv om det ikke har gått ett år:) mener jeg leste lenger noe om det lenger oppe i tråden. min sambo fikk det. gikk til fastlegen og sa at han ville sjekke kvaliteten. så fikk han en henvisning til urolog, og da måtte han levere en prøve på sykehuset her vi bor. også fikk vi svar på den etter en uke:) uansett masse lykke til:) klem
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #23 Skrevet 21. februar 2008 Ja det går sikkert noen steder. Er bare det at mannen min var hos legen pga sykdom på mandag som var nå, og da spurte jeg om alt dette, men han sa bare at det ikke var et problem at han har senket en testikkel, og at vi måtte vente til vi hadde prøvd et år. Så var det dagen etter jeg leste det på internet som en spesialist på infertilitet hadde skrevet.. Men mannen min sier nå at han skal sjekke seg dersom vi ikke har klart det innen et år på egen hånd. Men jeg skal selv til min fastlege en gang i april, og da har nå jeg tenkt å høre med han også:-) Ellers har jeg fått litt roen nå som jeg vet at jeg får mannen min med på undersøkelse når det er gått et år. Og det blir en gang i august/september, og det er jo egentlig ikke så lenge til sier jeg til meg selv;-) Tusen takk for lykkeønkning, og riktig lykke til til deg også!!!!!!!!!! Klem:-)
Dotten Skrevet 21. februar 2008 #24 Skrevet 21. februar 2008 Hei igjen! Fikk svar på blodprøven nå, og den var negativ, så da er det start på Pergo i dag, og fullt kjør fremover He, he. Meeen, hvorfor vil ikke mannen din like gjerne få svar nå istedenfor å vente? Så slipper du (dere) masse frustrasjon og skuffelser hver gang ev. tanta dukker opp? Ikke legen som bestemmer om dere vil teste sæden vet du, så dere må ikke vente et helt år. Spesielt om dere ev. dekker det selv Uansett må rompetrollene opp i en kopp! He, he. Men det er vel ikke lurt å mase på mannen heller, nå som han har kommet på gli Lykke til!
sirkeline77 Skrevet 21. februar 2008 #25 Skrevet 21. februar 2008 Hei igjen Jeg svarte deg her om dagen med:) Så rart at Volvat i Bergen ikke tar sædprøve, hm ja ja men da må man bare ta ting som de er! Skjønner at du ble utrolig frustrert av å lese om retinerte testikler.... Jeg har nok trålet meg igjennom de samme sidene så kjenner godt igjen hva du beskriver. Men husk at ikke et eneste tilfelle er likt! Vi fikk beskjed om at sjansene var små, ettersom samboeren min ble operert som 11 åring. Det er veldig sent og helt klart ikke bra for fruktbarheten! I tillegg så var ikke operasjonen vellykket, for det var kun den ene stenen som falt ned! Den som sitter igjen oppe i buken er konstantert "død". Alt dette visste vi om før vi skulle testes, og som sagt vi fikk beskjed om at hvis det var "liv" der var det i beste fall kun nok til prøverør. Men at vi sannsynligvis måtte belage oss på sæddonor el. Så vi belaget oss rett og slett på det verste. Men som jeg skrev sist mot alle odds så var prøven helt normal! Så ikke mist håpet, for som sagt ingen tilfeller er like! Men ikke for å være negativ, men har du blitt sjekket? Hvis ikke belag deg selv på at det også kan skje. Jeg gikk nemlig rett i kjelleren da vi fikk prøve resultatet av sædprøven. Var selvfølgelig kjempe glad, men så gikk det plustelig opp for meg at da kunne problemet ligge hos meg. Noe som jeg hadde sett på som utenkelig ettersom jeg har et barn fra før! Men uansett så er det viktig å tenke positivt- selv om det kan være utrolig vanskelig til tider! Håper vi lykkes snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå