Gå til innhold

Har du gått i luksusfella?

Anbefalte innlegg

Skrevet

koser meg og fryder over at jeg har kontroll på regningene. Kreditt er fy fy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luksusfella?

Hva innebærer det?

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Igjen?!?!

Skrevet

Nei, det har vi ikke. Kreditt er ikke fy fy hvis du har kontroll :-)

Skrevet

Jeg har brukt mitt mastercard en gang. Mannen min hadde bursdag og jeg hadde ikke penger til gave. Jeg hadde kjempedårlig samvittighet da jeg trakk kortet.

Men det blir nok kun med den ene gang. Jeg har stålkontroll på mine regninger:)

Skrevet

Nope, men kjenner flere som har. kredittkort og dritt.... dumt å leve på forhånd. og de rentene da! sinnsykt!

Skrevet

Luksusfella. Programmet på tv om personer som har ubetalte regninger for i minste fall kr. 100 000,-

Og når de folka får nye regninger i posten, legger de uåpnet ned i skoffen og håper de forsvinner. Økonomene fra programmet hjelper dem ut av knipa. Kort oppsummert.

Skrevet

Nei, vet ikke hva koden er engang....

Skrevet

Fatter ikke folk som drar på Ikea og handler på ikeakreditt for kr. 50 000. Har noen sånne venner og de sitter og betaler kr. 500 i måneden den dag idag for møblene som forlengst er byttet ut i andre møbler og andre kredittgjeld..puuh Blir stresset jeg på vegne av andre.

Skrevet

Ahhh... tror jeg så litt av det her en kveld. En dame fra Halden tror jeg. Kan det stemme?

Har sett folka her inne skrive om dette Luksusfellegreiene, men ikke skjønt hva det er.

Nei, kan ikke si at jeg har havnet i noen felle. Men jeg bruker kredittkort avogtil. I utlandet, eller om det er noe jeg finner som jeg absolutt MÅÅ ha. Det er jo ingen renter på det om du betaler ned alt med en gang. Og hvis jeg handler på nett har jeg ett eget ett til det. Slik at jeg ikke blir utsatt for kontotømming eller noe sånt noe. Skeptisk!

Regninger blir betalt rundt forfall en gang og gubben har kontroll på "husets" økonomi. Gudskjelov ikke mitt ansvar. Hater sånne ting. Synes det er gørr kjedelig.

Skrevet

Har kredittlån ja, men klarer uten problemer å betale for meg. Og om den dagen skulle komme at det skulle bli for trangt hadde jeg nok heller sagt opp div abn og solgt bilen enn å gjemme regningene i påvente om at de skal forsvinne. Greit det er dumt med lån, men litt vett har man vel, alle vet jo at et lån ikke forsvinner selv om man river sund regninga.

Skrevet

Man kan vel ha kredittkortgjeld selv om man har stålkontroll? Har en dårlig rygg og ble anbefalt og kjøpe en spesiell type madrass, den kostet og jeg tok den rett og slett på avbetaling, men jeg betaler alltid mer enn minstebeløpet og da blir ikke rentene så ille, ei heller totalsummen for sengen.

Hadde blitt dyrere og tatt opp nytt boliglån for og si det slik.

Skrevet

Min mor er sunnmøring og det er så banka inn i toppen at en ikke handler på kreditt.

Da jeg var yngre kunne jeg reise til Kina for studielånet og leve på havregryn i flere mnd. Men da hadde jeg bare meg selv å ta vare på, og jeg klarte uten syting å leve på minimalt med penger. Luksus med reiser en ikke har råd til, men jeg havna alltid på beina.

Skrevet

har ikke gått i luksusfella - men har både kretittlån og studielån, men greier fint og betale for meg av den grunn !

Skrevet

nei, eller dvs vi har jo endel i gjeld og unner oss litt luksus, men regningene betales alltid før forfall, og pengene holder fra lønn til lønn iallefall. litt sparepenger har jeg også

Skrevet

nope og heldigvis for det.....men så er jeg veldig nøye med å få betalt regninger mine :)

har fått høre at jeg er veldig økomisk av meg, fører regnskap for meg og min samboer + regnskap for mat og regningskonto....

Skrevet

Kreditkortet mitt brukes i utlandet, når jeg handler på nett og hvis jeg finner noe jeg bare må noen dager før lønn. Ja, og så selvfølgelig til alle jobbrelaterte utlegg. Og til å betale reiser med. Men jeg betaler alltid ned hele beløpet når regningen kommer.

Regningene betales, og vi har stort sett stålkontroll. Når det glipper er det jeg som i ammetåka betaler samme regning to ganger;-)

Skrevet

Slik gjør jeg det:

Alle regningene blir betalt med eeeen gang! Personlig hygge kommer etterpå! :)

Kan selvsagt bruke mastercard en gang i blant.. men når den regningen kommer så blir den betalt straks!

Har goood kontroll!

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Nei. Regninger har jeg faktisk aldri glemt....:-) Betaler de alltid lenge før forfallsdato jeg!! Synes det er en viktig regel...:-)

Skrevet

Nå har jeg gjenvunnet kontrollen, men det handlet ikke om luksusfella, men å leve på minimumsgrensa som aleneforelder under utdanning. Etter endt utdanning blir alle regninger betalt FØR de går til inkasso fordi man har penger på kontoen. Først etter at vi igjen ble to om økonmien så kan man ha luksus igjen. Synes det er trist at så mange som ikke trenger det havner i denne fellen. Og enda mer trist at de fattige som ikke sløser på andre ting enn livsopphold ikke har penger til å betale nødvendige regninger. De får ikke god hjelp i rike Norge og ender opp i en dårlig spiral som ofte arves av barna.

Det å bruke mastercard når man handler på nett er faktisk det lureste, for da kan ingen tømme kontoen din. Hvis man betaler med en gang så kan det nesten ikke regnes som kreditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...