Gå til innhold

Lady comp i forhold til å bli gravid.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvt å bli gravide i 9 mnd nå, men d har ennå ikkje klaffet. Hadde pause i prøvinga i nov/des, og da satte jeg igang med ladycompen i samme slengen(des) Då nå har vi harr første runde med prøving siden vi startet me LC, og i går kom M tegnet:( Så nå er det bare å vente på besøk.

Er det noen andre som bruker LC for å bli gravid???

Hjalp den i det hele tatt eller??

Fant nemlig ut i følge den at jeg har el mye senere en jeg selv trodde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg bruker pearly, det er jo det samme, bare en mye enklere versjon. For meg funker den ikke fordi den alltid setter EL for tidlig, og jeg får nesten bare røde dager. Men i kombinasjon med fertilityfriend funker det kjempefint!:) Så vi vet jo at vi treffer EL hver mnd, men det har ikke klaffet for det. Men det er nok ikke pearlyens feil.. Lykke til, håper det klaffer for deg snart!

Skrevet

Hei =)

Har selv Babycomp, og er i og for seg veldig fornøyd med selve maskinen. Men har slitt med litt ustabile sykler, noe som har resultert i en del røde lys.

- Det som er med LC/BC, er at den sier bare på forhånd når den TROR EL kommer, men den holder fast på den datoen med rødt blinkende lys til mens dukker opp, eller graviditet bekreftes.

Det står i min bruksanvisning at etter 3. registrerte mens-dag (i ny syklus) korrigerer BC'en EL datoen, og setter den for siste gang.

Da vil du kunne se at dato for FORVENTET EL, og dato for når EL FAKTISK var - ikke nødvendigvis stemmer overens. (Sikkert veldig knotete forklart, men håper du forstår)

- Dersom en har ustabile sykler, er det jo tiden fra mens til EL som varierer, og ikke lutealfasen (som er tiden fra EL til ny mens).

Derfor så er det jo ingen som på forhånd kan si når EL kommer (med unntak av EL tester)

Men BC'en min har vært veldig bra å ha i forhold til å bekrefte EL i ettertid, og den har jo gitt meg en viss pekepinn på forhånd.

Anbefaler deg til i tillegg å tempe - å gå inn på www.fertilityfriend.com å registrere deg (om du ikke allerede har gjordt det da?!)

Her kan en legg inn tempene hver dag, og en får da et "bilde", dvs. skjema, over tempene dine =)

Da ser en fort et mønster i syklusene...

Husk at LC bruker gjerne opptil 5-6 sykluser på å lære nettopp deg å kjenne, for å si best når forventet EL er ;) Og fordi om M blinker betyr ikke det nødvendigvis at mens kommer. Den spør alltid om det nå den tipper at mens kommer. Har du mens, bekreft med plusstegn. Har du ikke mens, si nei ved å bruke minustasten!

Ble visst langt dette her! Håper du forstår hva jeg på en litt knotete måte prøver å si?!

Spør igjen om du lurer på noe =) Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...