tonemor81 Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 I lunsjen i dag fortalte ei på jobben at man ikke bør arve madrasser. Dette skal visstnok ha med krybbedød å gjøre, og risikoen for sopp og bakterier i madrassen. Jeg har akkurat kjøpt en Leander-vugge brukt (brukt i 3 mnd). Madrassen er vasket. Må jeg likevel kjøpe ny madrass til denne? Er ikke av den hysteriske typen akkurat, men gidder ikke å risikere noe heller. Erfaringer, noen?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg skal kanskje kjøpe seng av ei venninne, hun sa også at vi ikke burde overta madrassen. Mer enn dette vet jeg ikke:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 De sier visst det... at mann ikke skal arve madrass. Jeg arver seng men kjøper ny mdadrass.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument Dette er en link fra Landsforeningen Uventet barnedød, her står svarene du lurer på.
Monique72 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Les på LUB sine websider. (Landsforeningen uventet barnedød) Anbefaler på det sterkeste å skifte madrass.
Hilde_85 Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 har ikke hørt at det har noe med krybbedød å gjøre. Men at madrassen former seg, og når du da legger ditt barn i brukt madrass er det ikke opptilmalt for barnet el no
♥ Smurfen ♥ Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Takk for linken Da blir det kjøpt inn ny madrass her... visste ikke dette sist gang da jeg arvet madrass til vår, hadde tenkt å bruke den nå også men nå kjøper jeg uansett ny! Takk takk, mye nyttig å finne her =)
tonemor81 Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2008 Takk for link Bra informasjon her. Men min madrass er faktisk vasket i maskin på 60 grader. Så da kan jeg vel kanskje bruke den likevel da. De fleste bakerier burde jo blitt tatt livet av da?
laroos Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Hvis madrassen kan vaskes, ville jeg nok brukt den ja. Dessuten kan du jo ha på tisselaken slik at det er tett ned til madrassen. Vet at mange av prinsipp kjøper ny madrass uansett, men jeg ville brukt madrassen så lenge den kan vaskes og jeg kan ha på tett laken og evt. overmadrass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå