Lillesmil:D Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 min lille gutt på 8 uker, har fått navlbrokk, noen som har det samme? huff ser så vondt ut... er det noen som vet når den går vekk eller om den blir borte av seg selv. syns den bare blir større og større jeg, og navlen blir jo så sår, siden huden utvider seg... er det noen som har noe tips eller vet hva jeg kan gjøre? må han opereres hvis den ikke går vekk??
ennaH Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Førstemann fikk det. Legen sa det var vanlig. Det normale er at det gir seg av seg selv. Hvis ikke kan de opereres fra toårsalderen (mener jeg å huske). Hos førstemann ga det seg da han var ... tja. Et halvt år, kanskje?
nickoline og supermann Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 er visst vanlig, og de er sjelden vonde. gutten min fikk en stor en. minst 3-4 cm. den prumpet når jeg kom nær den. vi fikk oppfølging på ahus, da den var stor. men da han var litt over året mente de at den ikke var mer å bekymre seg over. Den ble mindre og mindre. Men dessverre fikk han "rosinnavl!". Ta kontakt med legen, så får dere veiledning på hvordan dere skal holde øye med den.
Hiv o'hoi Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Lillegutt ble født med navlebrokk og det ble bare større og større.. Fikk beskjed av sykehuset at de ikke opererte før de var over 2 år, og brokket måtte være minst like stort som en appelsin. Jeg ble litt fortvilet fordi det ikke så så godt ut. (bleia gnissa jo på det hele tiden osv).. Mamma sa at i gamledager så brukte de "brokkbind", jeg hørte med legen, men det var det visst ingen som brukte lengre, fordi det ikke hadde effekt. Jeg bestemte meg for å ta en liten mesoft kompress, brette den sammen og teipe den fast med kirurgisk teip. Dette hadde han på 24/7. Tok kun av når jeg badet. Det resulterte i at brokket forsvant helt etter et par uker, og nå har han en helt normal navle. Anbefales! (brokket hans var ca like stort som en XL Plomme)
BettyBoob Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 mini hadde det. er de små, myke og kan trykkes inn er det ikke farlig. De går som regel tilbake av seg selv. sønnen min sin er nå helt borte, han er 23 mnd. I noen tilfeller opereres de, hvis de er store harde, til plage etc. de følger med på hs da vet du
Piri Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Jenta mi ble operert da hun var 2. Grunnen til at de opereres da er fordi magemusklene blir strammere og da kan brokken (som er en liten utposning på tarmen som tyter ut gjennom svakheten i bukveggen der navlen sitter) komme i klem og det kan oppstå koldbrann. Operasjonen var grei. Dagkirurgi. Var nok mamman som hadde det verst, tror jeg. Hun var i full vigør etter halvannen uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå