Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Sliter med litt lavt BT. Lå på 100/65 sist sjekk. Det er jo ikke ille, Men jeg er blitt så svimmel og rar. Det prikker i armene og hodet føles så lett!!! Vannskelig å forklare. jeg føler meg helt utafor. Tappet for energi og krefter. Hva skjer? hatt det sånn ett par-tre dager. Er i uke 27.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 jeg ligger generelt på rundt 100/60. Har ingen plager med det. Hadde heller ikke noe problemer ifht det første svangerskap. Men dersom jeg var deg, ville jeg tatt kontakt med legen. Drikk masse. Det hjelper for søsteren min i alle fall. Hun sliter med lavere blodtrykk enn meg, og kan besvime dersom hun drikker for lite.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Hvis du har lavt blodtrykk er gjerne det årsaken. Passer du ellers på å få i deg nok væske / næring, og holder blodsukkeret stabilt gjennom hele dagen? Det er viktig, jeg får sånn svimling og prikking om jeg går for lenge uten å spise f.eks.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Hi her. Drikker mye væske, og kan ikke se at det er årsaken. Har hatt litt lavt BT tidligere uten at det har vært plagsomt. 100/65 er som nevnt ikke ille, trur ikke helt det er grunnen eller. Skjønner bare ikke helt hva som skjer. Jeg føler meg fjern liksom.. uff. Vannskelig å forklare.
Bayleaves Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeg lå sist på 100/55, og har hatt lavt blodtrykk i alle tre svangerskap. Tar med meg vannflaske hvor enn jeg går. Må spesielt ha vann i nærheten på morgenen, på veg til jobb. Har vært nær ved å besvime flere ganger på toget. Mitt råd: vann! og sett deg ned når du blir svimmel, gjerne med hodet nedover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå