Piipii Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Etter en samtale med helsesøster og sovekarin har vi nå bestemt at lillemann ikke får mere mat på natten. Så lurte på om dere som har vært igjennom dette kunne dele litt erfaring med meg. Hvordan gjorde dere det? Hvor land tid tok det osv. Blir veldig takknemlig for svar, syns dette er litt vannskelig:( Han er forresten litt over 6 mnd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Vi tok en slik avvenning ved 9mnd. Da var jeg sååå sliten - og det begynte å forstyrre hele dagrytmen til lillemann at han våknet om natten. Han fikk da mme 1 gang pr.natt. Første natten var verst. Da skrek guttungen i ca.30min. Jeg gav vann, men det gjorde alt verre. Det hjalp heller ingenting å ta ham opp og prøve å trøste. Natt 2 holdt jeg han bare i hånden. Hadde ingen øyenkontakt og det hjalp veldig. Tok bittelitt sukker på smokken og det likte småen godt. Han sovnet da etter 20min. Natt 3 var det litt sutring tidlig om morgenen, men han sovnet etter noen få minutt. Etter dette har han sovet mye bedre - ingen nattmat og hele familien er som nye:) Lykke til!
Piipii Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk for svar. Tror nok dette blir litt tøft for oss alle, hehe. Når fikk han siste måltidet og når fikk han første?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Han fikk grøt kl.18 og mme kl.18.30 (drikker lite). Frokost kl.07.
Moi 32 Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 her gråt han faktisk 2t første natta, men da var det også over.. vi har veldig god erfaring med å legge han i vogna(egen på soverommet) da, og også ellers når han event måtte våkne av mageknip, mareritt el og vugga han i søvn igjen. det liker han veldig godt... lurt å unngå blikkontakt ja! jeg sier aldri et ord til han på natta for å være kjedelig og søvndyssende, men pappan bruker faktisk monoton visking til å roe han og det fungerer visst knallbra! han er nå 7,5mnd og sover 19-7(opp i senga vår og flaske kl 7)
Moi 32 Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 og forresten: selv om h*n blir irritert når du byr på vannflaske, så ville jeg fortsatt! h*n vil nemlig bli tørst etter hvert av skrikinga...
lykkelig73 Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Vi har akkurat vært gjennom å stenge kranene om natten. Jenten vår er 8 mnd og både jeg og henne var trøtt etter netter med 1-3 amminger. Vi startet natt til fredag i forrige uke. Da mente pappaen at han kunne ta støyten, siden det snart var helg. Jeg gikk ikke inn til henne i det hele tatt om natten. Hun fikk grøt og mm til kvelds i 7-tiden. Første natten gikk bedre enn fryktet. Hun startet skrike-konserten i 1-tiden. Pappen gikk inn og tilbød henne vann. Hun drakk mye. Blir tørst av skriking.... Hun skrek i ca 30 min. Deretter sovnet hun igjen for så å våkne i 3 tiden. Samme prosedyre. Skriking, vann og mer soving. Deretter sov hun til i 7-tiden:-) Da var det mm til frokost, og så sov hun et par timer til:-) Neste natt trengte vi bare å høre på skriking en gang i ca 30 min. Og etter det, har hun sovet seg gjennom nettene. Fra ca 8 til ca 7. Da får hun mm og sover en times tid til før det er morning her i huset:-) For vår del har det gått mye lettere enn vi hadde trodd. No lurer vi på hvorfor vi ikke gjorde det for flere mnd siden.... Det hender fremdeles at hun våkner om natten og sutrer litt. Men hun sovner av seg selv igjen. Ingen skriking og ingen vann-servering lengre. Lykke til! Alle får det så mye bedre når nettene består av soving:-)
Krokka og prinsessa Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 God tråd! Håper mange skriver om sine erfaringer her. Selv har jeg ikke begynt med dette enda, men tror ikke det er lenge til. Er det noen av dere som har babyer som ikke tar smukk eller flaske (til å evt. ha vann på...)??
Piipii Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2008 Takk for rådene. Ble litt usikker på om han er litt liten ennå, er 6 mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå