Gå til innhold

er det flere som har stor mage i uke 13?


mamma 2

Anbefalte innlegg

Jeg er nå imin 13 uke..er det flere som har stor mage? jeg lurer på om det fortsatt er luft somgjørat den er så stor? Når går evt denne luften bort da, slik at det bare blir gravid mage? Har jo lest at babyen ikke er større enn en knyttneve på dette stadiet. Skjønner derfor ikke helt hvorfor magen nå er så stor. jeg har begynt å bruke mamma bukser allerede!! Kan ikke huske at det varslik da jeg gikk med datteren min for ti år siden... Den er jo helt hard og trill rund, ikke fleskete liksom.. jeg er slanke ellers, ca 53 kilo (160 cm høy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høyt opp kjenner du toppen av livmoren din da?

Jeg er ca like langt som deg og fødte forrige mann for 10 mnd siden. jeg kan kjenne toppen av livmoren min ca 3-4 cm over skambenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har begynt med mamma klær jeg også. magen vokser og vokser. har vært sånn i alle mine svangerskap får mage med engang. kjenner du noe liv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjenner du når den kommer over skambenet ditt, men det er ant litt tidlig enda.

 

Det er fra skambenet og til toppen av livmoren som JM måler når du er på kontroll hos henne.

 

Du kan se den også om du ikke er veldig overvektig og legger deg på ryggen og trekker inn magen- da ser det ut som en liten håndball nederst i magen- like hard også... og du kan kjenne toppen på den, altså der den bøyer seg innover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvordan jeg skal kjenne livmoren, men nårjeg ligger på ryggen er det en kul(ball) ca 4 cm over skambenet (?) Magen er selvfølgelig mindre nårjeg ligger på rygg enn nårjeg står :-)

trorjeg har kjent noe liv ja :-) som en liten fiskehale som beveger seg:-) Men jeg kjenner ikke dette hver dag, nårjeg kjenner det er det på kvelden når jeg ligger i sofaen.

Bare synes det er nesten litt flaut å ha en så stor mage nå, for når folk spør hvor langt jeg er på vei, er jeg jo bare 13 uker..Ser liksom ut som jeg blåser ut magen og det gjør jeg jo ikke!!

Får vel bare ta det som det er:-) Magen skal jo komme uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 12 uker og har også fått mage. synes det er litt flaut jeg, så pass stor mage og bare 12 uker på vei. må gå med knappen oppe i buksene om kvelden. har til vanlig helt flat mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik liten ball som er helt hard. Vises spesielt på kveldstid, så regner med at det er mest at jeg er oppblåst. Er i uke 13 nå og har gått opp ca 2 kg. Trengte det sårt da jeg vanligvis veier 59 kg og er 180 høy. Kanskje det er derfor det vises bedre?? Men synest også det er litt flaut, at kanskje folk tror jeg presser frem magen med vilje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :-)

 

Tror det er helt vanlig for noen å bli store. Selv har jeg BMI på 19,5 og gikk opp nesten 3 kg til 12 uke, nå er jeg 13+4 og vekten har sakte krøpet videre med 0,5 kg. Magen strutter ut som en hard kule og jeg har ikke kunnet kneppe igjen buksa på minst 5-6 uker.....

Aller størst på kvelden ,så det er nok mye luft ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 + 5, å har begynt med mamma dongeribukser fra H&M, de er helt fantastiske, har stor mage og det er lite igjen der som bare er luft, magen min kom rundt uke 10 allerede, er ikke flau, jeg er glad det viser i det hele tatt nå jeg :) Wiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 12. uke (12+2)), og jeg merker også godt at jeg er oppblåst/fått større mage.. Det er 17 mnd siden jeg fikk en gutt..og jeg har hørt at en lett får mage når en venter nr 2.. Må nok ut og kjøpe mammabukser igjen etter påske tenker jeg.. Gleder meg til å kjenne liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 + 4 uker på vei og har den magen.. Har bilder på siden min.. Var hos legen på tirsdag og da sa jeg til henne at jeg trudde det var tvillinger siden jeg var så stor i forhold til da jeg gikk gravid med tulla mi for snart 6 år siden.. Men da sa hun at det var helt normalt å få mage tidligere enn sist når man har gått gravid før.. JEg har brukt mammaklær i noen uker allerede, men trives godt i de og elsker magen min :) hehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jag ær 13+4 idag och har en jætte stor mage hahhah førstår ingenting...lagt på mig 7kg...inte kul som sitter fast runt lår o rumpa:-( har en son på 4år. men ær det någon som kænner liv???? glædjer mig till førsta besøk hos jordmor i morgon:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere..at jeg og hadde d så tidlig..stor mage følte meg nesten høygravid..hehe

men nå er jeg 16 uker,,å magen har faktisk gått litt ned..å jeg tror d bare var at jeg var oppblåst..så jeg tror faktisk at magen deres kommer til å dempe seg om noen uker..hvis ikke dere har spist veldig mye da hehe

 

for livmoren er jo ikke stor..å hvertfall ikke babyen..så d kan ikke være d heller så gjør at magen er så stor så tidlig..hvis d ikke viser seg at dere er lenger på vei enn dere tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier seg selv når babyen er ca 9 cm i uke 13, at det er oppblåst mage dere har.... det er ikke som om babyen er så stor enda...

magen min har også vokst, men det er jo bare fordi jeg er oppblåst.... får ikke synlig gravidmage av eg baby på 30 gram å 9 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også i uke 13 og har stor mage. har nettopp vært på ul og fått vite at det er tvillinger, så d er vell d som er årsaken. kanskje du også venter flere enn en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke BARE luft alltid. litt negativ der syns jeg... noen får mage fort andre går helt til uke 20 uten at det syns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...