Gå til innhold

Til dere som har sengerutiner/kveldsrutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere blir bedt bort i 18-19 tiden? Tar dere med pysj, kveldsmat osv og legger han hos de dere besøker? For så å vekke han opp når dere skal dra igjen?

Vi blir så ofte bedt bort om kveldene. Lurer på hvordan dere andre løser dette? Jeg synes det blir så oppstykket hvis vi skal la han sove litt borte, litt i bilen på vei hjem og resten hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å be folk hjem til dere i stedet? uansett, en gang i blant synes jeg det er greit med sånne kveldsbesøk hos andre, men foretrekker å legge gutten min hjemme til vanlig tid :) han er forresten 23 mnd nå.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, vi drar ikke bort så sent. har en 3åring som skal være i seng til normalt tid...

Men vet det er mange som tar de med avgårde, legger de der de er, og tar de med hjem etterpå. Det hadde ikke funka på eldste hvertfall...

Skrevet

Det er snakk om bursdager og sånnt. Så kan ikke akkurat be de hjem til meg da hehe. Så da er jeg ikke sær hvis jeg en gang i blant takker nei fordi jeg synes det blir for masete?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, du er ikke sær! Her er alltid bursdager i 16 tiden på mamma's side, og ALLTID kl 13 på pappa's side, så det har ikke vært en problemstilling her enda :o)

Skrevet

vi drar ikke bort veldig ofte,viss vi skal noe,så har vi en fast barnevakt..

når vi er hos min venninne,legger vi de til normaltid hos ho,men så våkner de jo ikke når vi drar hjem i bilen heller da...

skjer kanskje maks 1 gang pr.mnd

Skrevet

Vi gjør ikke slik i ukedagene, men en lørdag i mnd omtrent blir vel kvelden slik du beskriver. Vi følger de normale rutinene og legger borte til vanlig tid, bærer til bilen når vi skal hjemover og kjører hjem for å bære henne i seng hjemme. Det går igrunnen greit :-) Men gjør ikke dette mer en gang eller noe i mnd, om det skjer oftere vil iallefall de gode rutinene vi har på legging forsvinne..

Ville ikke gjort slik på en ukedag, for hun er nok litt trøttere dagen etter go`jenta.

Skrevet

Nei,. absolutt ikke sær!! Her pleier begge sider av familien å legge feiringer til helgen og tidligere på dagen slik at det går bra for alle med barn.

Skrevet

Lillewirre legger seg ikke før 20.30 ca. Men vi tar med nattklær og legger henne der vi er. Også sover hun så hardt at hun ikke våkner før morgenen etter uansett. Men hun er bare 1 år, blir sikekrt annerledes når de er 3 år og sånt noe...

Skrevet

Kommer jo an på hvor gammelt barnet er. Vi tok med oss eldstemann nesten overalt. Vi gikk eller tok bussen, men han låg i vognen sin. Vi kunne legge han hos folk om vi kom dit før leggetid.

Vi unngår å ta med gutta ut midt i leggetida i ukene, men av og til i helgene tar vi dem med. De sovner igrunnen hvor som helst, er 3 og 4, og så kjører vi dem hjem. De våkner ikke.

Skrevet

Gutten vår er ett år og vi tar med alt vi trenger til kveldsstell og legger han i reiseseng hos de vi besøker. Når vi drar for kvelden tar vi på en "reisedress" over pysjen og bærer han inn i bilen. Han sover videre i bilen og derfra bærer vi han rett i seng hjemme. Sjelden han våkner av at vi tar på og av dressen og inn og ut av bilen. Har gjort han vant til dette fra han var bitteliten.

Skrevet

Vi blir stort sett ikke bedt bort på kveldene. Hvis vi er i middag er det som regel rundt 17. Da tar vi med pysj, så tar vi på den og setter han i bilen med smokk og dyne når han skal legge seg, rundt 19-19.30. Innen vi har kommet hjem har han sloknet og det er bare å lirke han over i sengen. Funker fint, men vi kan jo ikke være i besøk særlig sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...