Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Når kan man begynne med velling og hva består den av egentlig? Bare veldig tynn grøt som gis i flaske?! Snuppa drikker mme nå...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 jeg har hørt at det ikke er anbefalt å gi velling fra flaske. dette fordi babyen skal vite at flaske er for drikke og skjeen er for mat. men det er bare veldig tynn grøt, er vel for å få litt mere "mat" i måltidet.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Men når begynne med det? Hun er snart 3 mnd
Vårenzia Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 I Sverige har de masse forskjellig velling - gir fra 3-4 måneder til barna er 4 år og der spiser også mange eldre velling fotdi det er så lettfordøyelig og næringsrikt! Men aldri sett det her til lands...
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Hei:o) Jenta mi ble 3 mnd i dag og jeg har nå startet med velling for noen dager siden. Tenkte jeg skulle gi henne det bare som siste måltid for kvelden for å få henne til å sove lengre mellom måltidene på natten. Men hun syntes det var så godt at nå vil hun ha det til alle måltidene:o) Velling er mme blandet med litt babygrøt(4 mnd grøten) til den blir litt tykkere enn bare melk liksom. Jeg brukte dette til mitt første barn også fordi jeg synes det er greit å gradvis venne de på annet en melk istede for å begynne rett på grøten . Jeg gir henne nå 180 mme+1,5 ss grøt, men dette varierer jo på hvor mye de drikker. Man bør starte litt forsiktig for å se hvordan de reagerer, men her i huset har det gått helt fint altid:o) Jeg har måttet klippet litt større hull i flasken pga grøten ikke skal tette seg i hullet. Men vær forsiktig så hullet ikke blir alt for stort, for sa blir det ekkelt for de å drikke. Skal være litt motstand, men ikke mye. Lykke til om du føler hun trenger mere enn bare melk:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå