Gå til innhold

Amming i 1 1/2 time....lite melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart to uker. De to siste gangene jeg ammet henne så måtte jeg stoppe etter 1 1/2 time... Det kan også virke som om hun har litt luft i magen, og at hun prøver desperat å løse problemet sitt med å spise mer...? Hun spiser til hun gulper opp litt, så vil hun ha mer.

Hun sover ikke så godt lenger...ligger å grynter mye og sover ikke tungt.

Dette er helt nytt for meg, for førstemann var ikke slik.

Er det normalt tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Lompa75:)

Så koselig å se deg her inne. ikke like mye tid man har til å sitte på nette lenger, eller hva? he he, bortsett fra i ammetida, nåe jeg endelig nå har lært meg å amme med en hånd..

Hvordan går det?

Trivdes dere på ullevål? Vi synes det var dritslit på hotellet og var så glade den dagen vi dro hjem. Allikevel er det ikke noen klage, det var supert å slippe å ligge på barsel! Jordmødrene på hotellet var supre og kjempeflinke. Var ei som dro og slet i puppen min første gange jeg skulle amme, hun lærte jeg ingenting av- Ellers var alt bra.

Jeg synes ammingen har vært veldig vanskelig å få til, men nå går det endelig bra. Det er jo omtrent det eneste jeg gjør om dagen:)

Det høres kjent ut det du beskriver altså. Ofte kan jeg sitte i nesten to timer. Som regel spiser hun i 20 minutters inetrvaller, så slipper hun. da raper jeg henne og så skal hun allikevel ha mer. Andre ganger ikke... Skifter noenganger bleie på henne hvis hun slipper puppen også skal hun ha mer mat etterpå. Det er ikke noe system på det ennå. Hun har spist i to timer, så kan hun våkne etter en time og skal ha mer. Siden kan vi sove 5 timer på natta før hun spiser igjen. Har lest at dette er normalt og ikke noe vi kan gjøre noe med ennå. Det er visst bare å servere maten:) Stas når man kanskje har lyst til å gjøre litt andre ting også..

Skrevet

Sorry alle skrivefeil, jeg sitter på bærbar pc, litt uvant. Tommelen er stadig borti den llillemuseplata, så alt hopper hit og dit:)

Skrevet

Hoppsan kokosyklus!

Kjempekos å "se" deg igjen også!

Vi kosa oss på Ullevål, bortsett fra andre natta. Vesla var meget urolig, men dette er jo helt normalt. Skulle bare ønske at jeg hadde rint på jormdmor noen timer tidligere, slik at de kunne hjulpet meg. De ga henne bittelitt kokt vann, og plutselig sov hun...ja, ja... Jeg synes det var utrolig deilig å ha eget rom, for barselopplevelsen fra AHUS i 2004 ønsket jeg ikke i reprise.

Ammingen går kjempefint her, heldigvis... Har desverre fått hørt mange triste opplevelser med "ammepolitiet". Jeg hadde ikke taklet at noen stod å dro i min pupp...da hadde jeg nok hylgrått mer enn ungen. Jeg husker jeg sa til ei jente på AHUS at det kom sikkert til å ordne seg når hun kom hjem og fikk fred og ro. Vet at flerer har satt stor pris på Ammehjelpen i alle fall.

Burde vel ikke si "godt å høre" at andre opplever det samme på ammefronten som meg. Sitte med babyen i 1-2 timer ved puppen er ganske slitsomt.

Om natten så ammer jeg litt først. Så hører vi et brak i rompa. Så skifter vi bleie. Så ammes det igjen ;o) Er vi heldige så sovner hun da, ellers kan det bæsjes en gang til. Så ammes det igjen.

Jeg får vel bare lære meg å legge meg litt tidligere... Har blitt litt sent enkelte dager ja.

Nå har jeg ringt Helsestasjonen og meldt at Vårin har kommet til verden. Jeg satser på en tur ned dit på fredag, for da er det åpen veiing. Sjekke at hun legger på seg! Tror ikke det er noe problem, men fint å sjekke uansett ;o)

Takk for svar foresten! :o)

Skrevet

søsteren min fødte begge sine på Ahus. Besøkte henne på barsel; hun lå trengt inni et hjørne på ei alt for lita firemannsstue. Hotellet er skikkelig luksus:)

Jeg synes ammingen var vanskelig. Emma sugde ikke riktig, så jeg ble skikkelig sår. Fikk det til etter mye strev. Heldigvis ikke så sår at jeg ikke greide å amme. Ringte masse på jormødrene slik at de kunne hjelpe meg, heldigvis ingen av de som sto og dro i puppen:)

På utreisesamtalen var vi to av seks som fikk til ammingen. Hun ene brøt sammen og måtte gå ut, ei annen hadde begynt å supplere med flaske. De fortalte at de blødde osv fra puppene, stakkar!

Håper fødselen din gikk greit. Jeg hadde det så fint på A. Jormoren og studenten jeg hadde var helt fantastiske!

Ellers må jeg si at dine nattrutiner er helt like mine. I natt brøt jeg nesten sammen da det braket i bleie nr to klokka 03 og jeg fortsatt ammet...da hadde vi holdt på i halvannen time med pupp og bleieskift:) PUH!

Det er faktisk "godt" å vitre at det er fler, selv om jeg unner deg en hel natts søvn av hele mitt hjerte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...