Gå til innhold

Tråd for de med termin siste halvdel av mars


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var en god ide:)

Jeg har termin 16 mars og er 36+6 i dag. Var hos jordmor i går og fikk vite at hode ikke er festet men faktisk låg litt høyere enn det som var vanlig nå. Så frem til jeg får vite at hode er festet eller ihvertfall komt lengre ned i bekkenet, så skal jeg legge meg ner visst vannet går!

Ellers får jeg lett kynnere men de er ikke vonde. Litt mensmurringer i mage og rygg, men ikke hver dag. Har kjøpt bringebærblad kapsler, men har litt problemer med å ta de; syns de smaker drit og jeg gulper på en vanvittig ekkel smak en stund etterpå:( Men jeg skal forsøke å ta hele boksen frem til termin :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 25. mars, og begynner å bli rimelig klar! Venter nr. 2, og siden jeg har vært gjennom dette før, føler jeg at det er like greit å "bli ferdig". Sist syntes jeg det var helt greit å gå gravid, men nå mot slutten er det mye mer slitsomt enn sist, pluss at jeg har hatt mer vondt (bekken og kynnere). Jeg får fort kynnere, så når jeg er ute, går jeg rundt i snegletempo. Enkelte dager er jeg veldig rastløs, og sliter litt med å finne på noe. Tror nok jeg skal følge rådet jeg leste her et sted om å begynne å bake litt. Det synes jeg jo egentlig er artig, og det blir sikkert populært her hjemme, he he.

 

Ellers så sover jeg veldig dårlig på natta. Hvis jeg ikke våkner når jeg snur meg (noe jeg som regel gjør), så våkner jeg av datteren vår som vil inn i senga til oss. Nå har hun vært syk noen dager også, så da skal hun ihvertfall inn til oss pluss at hun da ligger og hoster.

 

Men stort sett går dagene greit, og jeg gleder meg til nestemann kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin med førstmann 17.mars. Har vært utrolig heldig i svangerskapet og hatt minimalt med plager. Kjenner at bekkenet er litt løsere og gjør litt vondt innimellom men ikke veldig plagsomt bare jeg går i lave sko etc. Begynner å kjenne at magen blir stor og sprenger og at jeg ikke orker gjøre stort annet enn å ligge på sofaen på kveldene! Går også i sakte tempo, men det er i grunnen litt deilig at man rett og slett ikke kan stresse avgårde. Jeg har min siste dag på jobben på fredag!! Har jobbet full tid hele svangerskapet. Gleder meg til å få tid til å forberede en del praktiske ting til sykehuset og til babyen og ikke minst forberede meg mentalt på fødsel og tiden etterpå. Har ikke hatt så mye overskudd til det ennå. Har fått beskjed om at hodet har festet seg - så lillemann oppfører seg eksemplarisk hittil. Har gått på gravideyoga og vil forsøke å fortsette med øvelser nå som permisjonen starter - deilig å strekke og tøye litt i rygg og andre muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Gravid jente på 23 år her, fra modum. Skal ha ks på drammen den 25 mars. Gleder meg til å bli ferdig med graviditeten nå..vondt i bekkenet og kaster opp/halsebrann!!! Gikk mye bedre sist, har en gutt som blir 2 år nå den 28. mars=) Da bare kastet jeg opp, men men, noe skal man vel ha.

Så blir man jo godt belønnet for strevet=)

 

Lykke til jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Jente på 24, venter førstemann 24.mars =O)

Vi gleder oss veldig! Er rimelig klar for å få han ut nå, det begynner å bli tungt.. Var hos jordmor i dag, og hun kunne fortelle at han ligger med hodet godt nedi bekkenet, men ikke helt festet ennå. Har skjønt på antall doturer at han kryper nedover, hehe =O)

Vært sykemeldt siden ca uke 17 pga bekkenet, og kjeder meg en del her hjemme. Mye vann i kroppen, beina er som tømmerstokker!!

Alt er klart til ankomsten hans, unntatt mentalt kanskje? Blir man egentlig skikkelig mentalt klar for å få en liten èn i huset??

Uansett, det blir spennende dette her =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg er 28 år og har temin 18 mars.(gutt)

Det er vårt første barn og vi gleder oss masse.

Formen min er ok. Verst er det om morgenen(småkvalm,vondt i beina og ryggen), men det hjelper når jeg får stelt meg og kommet meg ut døra.

I morgen skal jeg til jordmor og jeg er spent på hva hun kommer til å si.

Lurer på om han har festet seg oxo skal hun sette akupuntur..

 

Har ikke tenkt så mye på fødsel før, men kjenner nå at jeg gleder/gruer meg. Har hørt veldig mange fødselshistorier, men alle er jo forskjellig.Blir spennende å få oppleve og det blir sikkert et helv.....

men det kommer noe fantastisk ut av det da.

 

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann;o)

Jeg er 26 år og venter jente nr 2 den 19.mars.

Har hatt endel vondt i bekkenet allerede fra uke 16 og har vært delvis sykemeldt en god stund. Men nå er d bare en uke igjen til permisjonen starter:o)

Vet ikke helt om jeg er klar eller ikke for fødselen jeg...litt blandede følelser, men har vel ikke helt troen på at noe skjer før d skal heller.

Ellers er nattesøvnen dårlig for tiden, men d kan den jo også bli etterpå så får vel bare ta d som d kommer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 31 år, og har termin 29.mars med en liten jente! Hun ligger med hodet ned nå, var ikke festet på siste kontroll, men lurer på om det er i ferd med å skje. Ut i fra SF-mål kommer hun til å ligge rundt 3300-3500 ved termin.

 

Har hatt et helt fint svangerskap frem til nå, men gleder meg til å gå ut i permisjon om et par uker. Blir deilig å kunne forberede dette på fulltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Er 34 år og venter gutt nr 2, termin 31. mars. Er veldig klar for å føde allerede. Sliter mye mer nå en sist. Masse kynnere og sover elendig om natten. Har vært sykemeldt noen uker på grunn av stress på jobb. Det har hjulpet, føler meg bedre enn på lenge.

 

Krysser fingrene for at jeg føder før tiden. Klarer ikke tanken på å skulle gå over tiden. Fødte ca en uke før sist.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 26 år med min første!:) Skjønner nå etter å ha lest denne tråden at vi har det ganske likt alle sammen nå:) Jeg har heldigvis vært i god form hele svangerskapet, men har sliti litt med rygg og bekken de siste ukene. Er veldig gald for at jeg sykmeldte meg 50% for fire uker siden. Jeg får veldig lett kynnere, skal ikke gå mange meterne før det er ubehagelig.. Også er jeg til tider fryktelig rastløs, en slags uro i kroppen.. Og den siste uka har jeg vært en del kvalm.. Flere som opplever det?? Har ikke vært særlig kvalm tidligere i svangerskapet.

Men i det store og hele gleder jeg meg enormt til å få en liten baby!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi termin 30. mars, men håper baby har tenkt å komme litt før den tid, har ikke lyst at den skal vokse seg så innmari stor.

Det jeg plages med mest for tida er halsbrann (noen dager) og kynnere. Åsså får jeg vondt i ryggen, kjennes ut som d e er bak i lungene liksom, bare når jeg sitter og har sittet en stund.. når jeg ligger/går/står er det borte, så regner med det begynner å bli trangt om plassen inni kroppen..

 

Ellers har vi fått d meste av "store" ting i hus og er veldig fornøyd med det :) Også er jeg lykkelig for at det har kommet fylte påskeegg i butikken! Det ER så godt!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 84 modell og min førstefødte skal visst være en langfredagbaby (21 mars)..

 

Har vært trøtt og slapp hele svangerskapet, og hatt en del vondter som jeg godt kunne vært foruten.. Har ikke hatt mulighet til å bevege meg særlig mye, og det syns godt på vekta, hehe.. Har dessuten gått på svangerskapspenger siden november,men alikevel har tiden flydd avgårde, og jeg ser tilbake på svangerskapet med et smil.. Sikkert mange som har det mye værre =)

 

Ekstra spennende blir fødselen når vi ikke vet kjønnet =)

 

Nå begynner det å nærme seg slutten: Magen er "litt" i veien kan man si, do besøkene har blitt stadig flere, strekkmerkene har funnet sine plasser, vekta er høyere enn først antatt, det stikker i underlivet, føttene ser mer ut som slegger og kynnere har blitt en vane =)

Men jeg er merkelig nok ikke lei enda.. Jeg syns nesten det skal bli litt trist å ikke kjenne spark i magen lenger.. Prøver å tenke på det når jeg sitter å håper på at den lille skal komme før tiden (Er så spent på å hvordan h*n ser ut :P )

 

Ellers er det meste klart til den lille kommer.. Har noen småting igjen.. Er som sagt førstegangsfødende, så det er mulig jeg enten har kjøpt for lite, eller overdrevet noe veldig.. Det gjenstår å se =)

 

Skal forresten føde på ABC klinikken, hvis alt går etter planen.. Var hos jordmor for en uke siden, og da var hodet festet.. Så da blir det ihvertfall ikke sete =)

 

Lykke til alle sammen, når den tid kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 32 år (snart 33), bor i Holmestrand og har termin den 21. mars med førstemann. Vi gleder oss masse:-) Jeg skal føde på Sykehuset i Tønsberg. Jeg jobber i Drammen, men er nå helt sykemeldt de to siste ukene før permisjonen begynner, for å ta det med ro. Har for høye verdier av proteiner i urinen, så da er det litt ekstra oppfølging pga fare for svangerskapsforgiftning. Men formen er i grunnen veldig fin! Har vanlige plager som vondt i ryggen, får ikke sove om natten, masse kynnere, halsbrann - men det er vel sånt som hører med:-) Babyen er veldig aktiv, og det er moro! Tar det som et godt tegn på at den trives og har det bra. Det meste av utstyr er på plass, og vi er godt i gang med oppussing av barnerommet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

 

Jeg er ei jente på snart 31år, som venter ei jente 20.mars, dette er mitt andre barn, og det er 13år siden sist! jeg husker ikke så mye fra den gangen, så da blir jeg omtrent som en førstegangsfødende:-P Gleder meg masse, og begynner å bli ganske klar nå...har hatt masse kynnere siden uke 24,og det begynner å bli ganske slitsomt...Kynnerne er vel nesten de eneste plagene jeg har hatt, så jeg er vel ganske heldig da..:) Lykke til alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 31 år og skal ha en gutt 25. mars. Skal bli kjempedeilig å gå ut i permisjon om en ukes tid - er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Synes ikke det å gå gravid har vært så veldig stas så jeg gleder meg til å få bo alene i kroppen min igjen. Skal kjøre alle kjerringråd jeg kommer over for å slippe å gå over termindato...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg! Er gått fra *høygravid* til *fødeklar* :) Begynner i permisjon i dag:)

 

Ellers har jeg hatt en tur på føden i dag grunnet blødninger. Det begynte fredag kveld med brun utflod. Ringte kk og fikk beskjed om å ikke bekymre meg, ettersom det var lite, ingen smerter og godt med liv.

Dette fortsatte hele lørdagen. Fikk veldig lett kynnere både fredag og lørdag, og noen var skikkelig vonde. Så når jeg stod opp i dag (søndag) kjente jeg at det ble veldig vått og varmt mellom beina, og oppdaget at det rant friskt blod. Reiste på føden for sjekk, men lege kunne ikke si hva blødningen kom av. Jeg har hatt forliggende morkake, som er flyttet seg ,men den kan ligge litt for nærmt kanten på livmormunnen slik at den blør. Fortsatt ingen smerter eller rier, heller ikke hatt mye kynnere. Den lille har det bra, vokser og trives. Blødningen er blitt brun utflod og jeg håper dette kan være tegn på at fødselen kanskje ikke er så himla langt unna!

 

Ellers har jeg fått tannverk i helgen og må til tannlege så fort som mulig:(:(

 

Så slik var min helg! (i tillegg har samboer hatt omgangs sjuke...)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =)

Jeg er ei jente på 19 år, som venter min første den 26.mars! :) Prinsen skal hete Isak-Johann. Er fra Reipå, i Nordland (12mil sør for Bodø).

Jeg bor sammen med samboeren min, og annen hver helg har vi sønnen hans, Sander-André som er 18 måneder.

Har hatt et fint svangerskap, uten store plager. Men har vært sykemeldt siden oktober, pga vondt i hofta. (jobber på sykehjem, så terskelen for å bli sykemeldt er forsåvidt ganske liten)

 

I morgen er jeg 36 uker på vei, og føler meg kjempe klar til å møte prinsen min! :)

 

Om noen av dere har bettby, kan dere gå inn på sia mi å se bilder av magen. Jeg kaller meg l3arbro der.

 

Klem og lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er fra Bodø, og har termin 28 mars. (kanskje vi møtes på sykehuset da Barbro_K..;) )

Har ei stor pie på åtte fra før, selv blir jeg skumle 30 til sommeren. Ser ut som det blir ei til jente her i huset, til storesøsters store glede!

Har de siste ukene vært 50% sykemeldt pga bekkenplager. Det var stor nedtur og bli "syk" i dette svangerskapet siden jeg ikke hadde noen plager med første. Måtte nå bare forsone meg med det, og det fungerer fint..nesten fått for mye tid til å shoppe..;) Begynner og nærme seg terminen nå, men kan nesten ikke tro at vi skal få en liten en i huset igjen... Blir kjemperart å begynne på nytt med bleieskift og våkenetter, men vi gleder oss!! :)

Lykke til alle!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 24. mars og venter spent på en aktiv liten jente. De første 4 månedene var jeg plaget kvalme og oppkast, men etter at dette ga seg har jeg igrunn ikke hatt noen spesielle plager. Jeg går i permisjon fra neste uke, men mentalt er jeg vel allerede i permisjon nå ;-)

 

Da jeg var hos legen i dag fikk jeg beskjed om at hodet var i ferd med å feste seg og at bekkent hadde begynt å synke ned? Hva betyr det egentlig at bekkenet har begynt å synke?? Trodde det var magen som skulle synke, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har termin 21.mars. Det er mitt første barn og det ser ut som det blir en gutt. Jeg har vært veldig heldig i svangerskapet og ikke hatt mange plager bortsett fra litt vondt i korsryggen. Er nå halvveis i min siste arbeidsuke før jeg går ut i permisjon så ingen tvil om at fødselen nærmer seg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg venter min tredje 29.mars. Har en av hver fra før, og venter nå ei jente. Er i full jobb, men skal roe meg ned fra neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...