Gå til innhold

Til Gemini7

Anbefalte innlegg

Skrevet

.ser i en tråd at du skriver på doktor...i psykologi..??

Hva skal den handle om? (trenger ikke avsløre alle hemmelighetene - men hovedtema)

Selv skriver jeg på en master i "early childhood education" - og den skal handle om den første perioden i barns "barnehagekarriere". Blir en del relasjonsteori og psykologiske innfallsvinkler der.

Skal du skrive mens du går hjemme i perm.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Ja, jeg begynte i en dr.gradsstilling nå 1. januar, men er dessv ikke kommet i gang med prosjektet egentlig, pga hele og delvise sykmeldinger siden 16. jan..:( Uansett, prosjektet omhandler pårørendeproblematikk, og tar for seg hvordan det påvirker den psykiske helsen hos pårørende å leve med et familiemedlem med alvorlig fysisk sykdom. Vi har data med opplysninger om fys/psy helsetilstand og familierelasjoner, så det blir spennende å se hvordan dette påvirker de pårørende, evt hvilke sykdommer som skaper den tyngste "byrden" hos de pårørende, psykisk.

Jeg har ikke jobbet akkurt med dette feltet før da jeg skrev masteroppg innen personlighets-/differensialpsykologi, men synes det virker spennende. Hadde gledet meg til å ta fatt, men det drar nok litt ut, med tanke på sykmeldinger og permisjon fom april..

Hvor tar du masteren din? Ser at flere her inne har nevnt at de har den utdannelsen du tar, men har ikke hørt om den før. Spennende med utviklingspsykologi også!! Da har du nok mye ped.teori også, tenker jeg (samboeren min har master i ped:)).

Jeg har jo syslet med tanken om at jeg ihvertfall skal holde teorien litt ved like mens jeg er i perm, lese artikler og slikt, men har ingen store ambisjoner om å skrive. Har et barn fra før så jeg har erfart hvor utrooolig lite man får gjort mens man går hjemme, annet enn å stelle barnet. Trodde jo jeg skulle få all verdens tid 1. gangen, men dengang ei..Har du tenkt å jobbe med oppgave i perm.tiden eller? Har du lenge igjen?

Skrevet

Jeg tar den på HiO, Bislet.

...men bor en times kjøring unna.

Jeg tror ikke jeg kommer til å få gjort så mye under permisjonstiden. Både jeg og samboeren har to hver fra før, så det er til tider stinn brakke og nok å henge fingrene i.

Skal gjøre datainnsamlingen selv, så jeg hadde håpet å få til det i hvertfall under permisjonstiden (eller før) - for dataene setter på en måte en del av problematikken jeg må lese meg opp på.

Oppgaven min står helt fritt, men jeg tilhører et større forskningsprosjekt ved HiO som har arbeidstittelen "Små barns omsorgskarrierer" Spennende både i seg selv, og fordi man da er i et større miljø og kan dra veksler på all den fantastiske kompetansen som finnes + "låne" data av andre som samler inn.

Jeg har termin i juli...hvis det vardet du mente med "lenge igjen"?

Skrevet

Oi, i praksis 5. barnet da.. Nein, da bør du vel ikke ha for høye krav til faglig produktivitet når du har perm:)

Ja, datainnsamling er jo en tidkrevende prosess, så det kan være greit å gjøre over tid. Sikkert bra hvis du får til å ta noe av det under permisjonen. Vi har heldigvis et ferdig innsamlet datamateriale vi tar utgangspunkt i, og det letter jo jobben veldig!

Det er ei til som jobber med noenlunde samme probl.stilling på min arb.plass (hun ser på psykisk helse hos pårørende til msk med psykisk sykdom), og det er veldig greit å ha kolleger som jobber med samme tematikk. I tillegg er det flere andre ved vår arb.plass som bruker andre variabler fra samme datasettet så det er greit å ha muligheten til å kunne diskutere problemer ift dataene, analyser osv med dem.

Nei, med 'lenge igjen' tenkte jeg på studiet/oppgaven:) Men hvis du har termin i juli og ikke er sykmeldt så rekker du antakelig å få gjort unna litt først også..? Jeg hadde håpet å komme litt i gang før perm.en min starter, men får bare se hvordan det går md bekkenløsning og formkurve..:)

Skrevet

Her egentlig hundre spm til deg om master'n din. Altså om type personlighetsforstyrrelser og slikt.

Men det får bli over helgen. Nå drar vi på vinterferie til hytta på Trysil. Skal bare hente "bonusbarna" hos moren først.

God Helg/ ferie, hvis dere har.

Skrevet

Ok, det spørs hvor mye jeg kan svare deg på stående fot, men kan jo prøve ved anledning:) (Jeg skrev om iq på master'n, personlighetsforstyrr etc har jeg egentlig ikke hatt siden lavere grad).

Ikke ferie for min del, men er sykmeldt så kan jo slappe av litt likevel:) God helg og tur ril Trysil, er for øvrig fra Østerdalen selv, jeg:) Bra skiføre der nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...