Gå til innhold

hva synes dere om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang sykemelding og hva andre måtte mene om det.....:

Jeg har vært uheldig to ganger...mista i MA i uke 13 og i en SA i uke 6...er nå gravid for 3.gang og har ingen barn fra før...pga tredelt tunus med nattarbeid ble jeg fullt sykemeldt før jul...jm mente jeg burde det helt til jeg var 12 uker, men jeg var det vel til jeg var ca 8-9 uker...etter det har jeg gått en mnd på aktiv sykemelding...og da har jeg kommet litt seinere men har jobba resten av dagen...(etter jul begynte jeg som avd.leder men er også med i stell...jobbar da kun dagvakter)

(jeg jobber som sykepleier på et sykehjem hvor d er mye tunge løft o.l)

når gikk den aktive sykemeldinga gikk ut, var jeg litt redd for å begynne 100% igjen, redd for å gå på en real smell og redd for å miste igjen, så derfor ba jeg om 30-40% sykemelding..så nå jobber jeg 3 dager i uka og det er de tre dagene det er mest å gjøre da...men må nesten jobbe da...jeg føler at d er passe for meg nå...ska jobbe sånn i 3 uker og etter det håper jeg at jeg kan begynne fullt igjen og heller avspasere litt/ta ut litt feriedager viss d blir for slitsomt...men jeg er redd for å miste igjen og for å gjøre noe "galt" så jeg er nok litt hysterisk men tror ikke det går galt nå da selv om man vet aldri..

er i dag 14+3...kaster opp hver morgen og har også litt plager med bekkenet så jeg merker det veldig godt etter en hel dag på harde gulv...

jaja...det var ivertfall min historie:)

nå skal det sies at sjefen min støtter meg 110% så derfor gidder jeg ikke bry meg om hva evt andre måtte mene...vet det er mange som sier at graviditet ikke er noen sykdom men...man bør da ta litt hensyn synes jeg...

det er mange som passer på meg på jobb at jeg ikke skal løfte tung osv og det setter jeg pris på...men har også de som forteller om hvor dårlige de var i sine sv.skap men de jobba da likevel:....og fraser som: Du tror da vel ikke at du skal gå igjennom et helt sv.skap uten å merke noe" seff gjør jeg ikke det..men etter det jeg har vært igjennom er jeg nok litt mer pysete enn før...og jeg kan jobbe i 40 år til så om jeg er litt sykemeldt nå mens jeg går gravid så har jeg ikke dårlig samvittighet for det...på de tre åra jeg har jobba der så har jeg kun vært borte 4dager tror jeg pga sykdom så jeg er ikke en som sluntrer unna jobb!!!

jeg liker jobben min !!

velvel, ville bare høre hva dere mener jenter....

ha en flott dag alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du er veldig fornuftig. Jeg har selv mistet 3 ganger SA i uke 5, 6 og 11. Er nå 23+0 og er veldig forsiktig fortsatt. Er også heldig å ha både jm og lege som er veldig forståelsesfull og hjelpsom noe som min sjef IKKE er. Jeg skulle gjerne jobbet, men min sjef finner det vanskelig å omplassere meg og dersom han skal gjøre det vil han ikke betale for meg....

Siden du sliter med kvalme og oppkast samt bekkenet, tror jeg at jeg ville fortsatt med litt gradert sykmelding slik at du kan holde ut lenger. Dersom du evt sykmelder deg feks 20% kan du bruke litt lengre tid på deg selv om morgenen og jobbe resten av dagene. Da slipper du også å belaste bekkenet fullt ut hver dag.

Jeg er ingen lege og ikke kjenner jeg hvor vondt du har heller, men hør på legen din og diskuter det med h*n. Ingen vits i å slite seg helt ut heller spesielt når du har mistet før, må tenke litt på seg selv og den lille i magen...

Skrevet

Syns du gjør det helt riktig jeg! Forstår deg godt.

Du har en god grunn for å gjøre det sånn, så jeg forstår ikke at folk evt kan si noe på det. Bare la folk prate!

Håper du får til å kose deg litt med graviditeten også! Masse lykke til! :)

Skrevet

jeg har selv en fysisk tung jobb..jeg må stå 2,5 time å jobbe i et steekk jeg da tre ganger om dagen med 25 min pause imellom.

Nå er jeg 13+3 og er 50% sykmeldt pga bekkenløsning.

Var gravid der med de 2 første også, og bekkenløsninga ble bare værre utover svangerksapet og jeg ble 100% sykmeldt lenge før permisjon

Sant det at graviditet ikke er en sykdom, MEN man kan bli sykmeldt pga plager som er relatert til svangerskapet..så graviditeten i seg selv blir man ikke sykmeldt for nei, men enkelte får jo plager som man ikke kan jobbe med.

Synes du skal lytte til kroppen din jeg, og ikke presse deg for hardt. HAr du bekkenløsning så blir den ikke bedre av å provosere den..den blir bare være..

Mere du tar det med ro og tar hensyn til bekkenet ditt, til bedre blir du..et må du tenke på.

Å bekkenløsningplager skal man ikke spøke med, man skal greie å fungere etter et svangerskap også, og ikke ødellegge seg helt for man preset det for langt.

Så kanskje det hadde vørt bedre for deg å gått reduserte dager istedet for å ha fri noen dager å jobbe hele dager noen dager.

Jeg greier ikke stå hele dager på jobb pga bekkenet mitt blir værre utover dagen, så jeg går halve dager..

Skrevet

takk;) ja jeg har en lege, jm og en sjef som støtter meg og vil gjøre det som er det beste for meg....

jeg liker meg godt på jobb men er godt å ha en dag innimellom og hvile litt:) vil jo gjerne kunne jobbe så lenge som mulig og tror at jeg kan det når jeg ikke jobber fullt nå så holder jeg lenger:)

gleder meg masse over graviditeten:) så det er ikke noe problem:)

Skrevet

det er veldig vanskelig å gå reduserte dager....for man leier ikke inn for meg to timer om morningen og to timer om ettermiddagen liksom...er ikke veldig plaga av bekkenet men kjenner det etter hver arb,dag....jm mener at det vil gå over om 2-3 uker for det er pga hormonene og at bekkenet gjør seg klar på en måte...så jeg håper det gir seg:) er ikke kjempevondt heldigvis men ser litt rart ut når jeg går på slutten av dagen:O) hehe

Skrevet

Syntes du er fornuftig jeg. Jeg jobber natt på ett sykehjem og blei sykemeldt i uke 20 etter at jeg fikk bekkenløsning, prøvde meg igjen i 50% nå i februar. Men jeg sov dårlig og sleit med ryggen. Fult sykelmeldt igjen nå i uke 25.

Vi får ikke kryss i taket om vi presser oss. Og i allefall ikke når du har en fortid med ma og sa.

Vi har en sykepleier på jobb som hadde en sa tidlig i sitt første sv.skap. Hun har vært mye sykemeldt denne gangen og ingen har kleget på det. Alle har bare håper det skulle gå bra for henne nå. Det er sikkert sånn de tenker om deg også.

La kroppen bestemme, og ikke alle andre! Lykke til!

Skrevet

Som du sier så er ikke en graviditet en sykdom, men siden du har hatt to tidligere aborter, og det med én i uke 13, så trodde jeg man anså dette svangerskapet ditt som et risiko-svangerskap (men det er mulig jeg tar feil). Jeg forstår godt at du er bekymret for at noe skal gå galt, men nå er du jo faktisk 14+3 og jeg har fått inntrykk av at alt har gått bra sålangt. (Forstår det slik at skykemeldingen er pga. dine tidligere aborter og nattevakter.)

Jeg tror at så lenge du føler du er istand til å utføre arbeidsoppgavene dine greit, så trenger du ikke bekymre deg. Hvis du synes det er mange tunge løft, som kanskje er nettopp det du bør unngå og har behov for å sitte ned av og til, hadde det da vært mulig at du fikk tildelt andre oppgaver som ikke krever så mye fysisk aktivitet? Du er jo avd.leder så du har vel antakeligvis en del kontorarbeid også? Det er jo også til det beste for arbeidsgiver å ha deg på jobb og siden han/hun støtter deg fullt ut så kan dere kanskje komme frem til en ordning? Det er viktig at du ikke sliter deg ut, men kan fortsette å arbeide så lenge som mulig.

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg har heldigvis ikke så mye tunge løft nå...er på en annen avd enn tidligere og her er de mer oppgående...så her er lite løft og jeg har også en del kontorarbeid så synes d fungerer supert:)

Har vært sykemeldt pga tidligere aborter ja! er derfor jeg har vært sykemeldt...

alt har gått veldig bra til nå...vært veldig trøtt i første trimester men det er mye bedre nå...nå er d morgenkvalme med litt oppkast (men som går over igjen med en gang) og litt rygg/bekkenplager men jeg synes stort sett at alt går bra...vil bare ikke risikere noe, og vil ikke gå på en smell som jeg sier, for det tror jeg kanskje jeg kunne gjort om jeg begynte igjen i fult. da ville jeg f.eks fått 6 vakter denne uka og det er mye synes jeg..

takk for alle gode ord her...setter pris på det...og alle rundt meg krysser fingrene for at d skal gå bra med meg nå og det har jeg en følelse på at d gjør også:)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...