Gå til innhold

Vondt i korsryggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det normalt med vondt i korsrygg og mensenlignende smerter i mage og rygg i begynnelsen av svangerskapet? Jeg er som dere sikkert skjønner førstegangs gravid, ca 5 uker på vei:) Håper noen kan gi meg svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig - både menssmerter og ryggvondt :)

Her er litt info klippet og limt fra en nettside:

"De mest vanlige svangerskapssymptomene er:

Småblødninger:

Er en av de tidligste symptomene på graviditet. Etter ca 6 – 12 dager fester embryoet seg til livmorveggen og det kan forekomme småblødninger og kramper.

Forsinket menstruasjon:

Er det mest vanlige symptomet på graviditet. De fleste kvinner opplever at menstruasjonen uteblir. Noen kvinner har menstruasjon under svangerskapet men den er da kortere og med mindre blødninger enn normalt.

Ømme bryster:

Hovne og ømme bryster er et svangerskaps symptom som kan oppstå allerede etter 1 – 2 uker etter unnfangelsen. Noen kvinner opplever også at aerola/ området rundt selve brystvorten får en mørkere farge.

Sliten / trett:

Det å føle seg sliten og trett er et symptom som kan oppstå allerede 1 uke etter unnfangelsen.

Ryggvondt:

Smerter/ ømhet i nedre del av ryggen kan merkes allerede tidlig i svangerskapet. Noen kvinner opplever lette ryggsmerter gjennom hele svangerskapet.

Hodepine:

De plutselige hormonforandringene som kroppen utsettes for kan gi hodepine i begynnelsen av svangerskapet.

Hyppigere vannlating:

Etter 6 – 8 uker så vil behovet for hyppigere vannlating øke.

Rare lyster:

Mange kvinner opplever at de får steke lyster på spesielle matvarer. For noen så kan dette vedvare gjennom hele svangerskapet.

Kvalme:

Det mest kjente symptomet på graviditet. Oppstår ofte 2 – 8 uker etter unnfangelsen. Noen kvinner opplever bare kvalme om morgenen de første månedene mens andre har disse plagene hele dagen og / eller gjennom hele svangerskapet."

Håper det hjalp litt?

Skrevet

Jepp, da roer jeg meg. Tusen takk for svar:)

Skrevet

Heisann!!

Jeg hadde menssmerter og vondt i korsryggen hele forige svangerskap. Er nå i min 8. uke, og har hatt murringer og vond korsrygg siden ikm.. Så jeg regner med det er normalt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...