Gå til innhold

Sove uten flaske/pupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en ikke har barn selv, er det så enkelt å se bort på sine venner med barn og tenke at sånn skal ihvertfall ikke jeg gjøre det når jeg får barn. Og så sitter du der med den lille, og plutselig så går det opp for deg at nå har jeg jo gjort akkurat det som jeg tidligere kritiserte andre for! Mitt lille problem er det at jeg ikke kan få tulla til å sove uten flaska/puppen i munnen! Er det noen som har tips om hvordan jeg kan avvenne henne med det? Hun er 4mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovne mener jeg. Når hun først har sovnet kan jeg bytte den ut med smokken så sover hun videre...

Skrevet

Smokken funker her hos oss. Men har også introdusert en koseklut som jeg kun gor henne når hun er lei seg og når hun skal sove. denne minner henne nå om tröst og soving og hun himler med öynene når kluten legges ved henne og sovner fort!

Skrevet

Vi hadde samme "problem", Men gjorde en gradvis overgang fra å sovne til puppen til å sovne på smokken. Når babyen var i ferd med å sovne, ga jeg henne smokk istedet for pupp. Så når hun bare var trøtt etter mat. Og nå kan jeg gi henne den når jeg legger henne i senga, så sovner hun ved å sutte på den. Har også koseklut som hun tuller med og roer seg med. Gikk fra pupp til smokk på ca en uke da hun var 5 mnd.

Skrevet

når mi n slnn va i perioden at jeg ville venne han av med å sovne ved puppen, holdt jeghan våken under amminga, tok han veklk fra puppen om han gjorde tegnt il å sovne,, , så fikk han roe seg på fanget mitt etterpå, med smokk(da sopvnet han gjerne), så la jeg han... ingen problem her hvertfall, å ta det denveien i en rolig overgang til å sovne selv.. nå er han nesten ti mnd, og i mange mnd har han sovnet alene i sengen, legger han i lys våken tilstand, så leker han og prater litt med bamsene sine før han sovner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...