Gå til innhold

Coca Cola

Anbefalte innlegg

Skrevet

...må jo være det beste i verden.

Jeg klarer bare ikke å slutte!!

Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også sååååå lyst på det om dagen, er egentlig ikke så gla i det når jeg ikke er gavid. men nå ser jeg for meg duggfrisk cola på glassflaske.. sukk..

Tenkte å unne meg en i helgene, men jordmor sa bare.. glem det! :-(

Skrevet

Lurer bare på hvorfor du ikke kan drikke coca cola i helgen??? Noe annet er jo om man drikker litervis daglig...

Skrevet

Jøye meg for en streng jordmor du har. Hva i all verden er galt med en flaske brus i helgene?

Jeg prøver å ikke drikke brus i ukedagene, men drikker det med god samvittighet i helgen. Har dilla på solo jeg da, men forrige sv.skap var det cola.

Skrevet

coca cola er uansett noe av det verste man kan drikke - om man er gravid eller ei....

Skrevet

Har du lyst på cola, så drikk det da :)

Men selvfølgelig begrenset.. Eller som andre skriver, KOZ deg med det i helgene..

Har fått beskjed om å leve som før eg :) Men har jo lest litt da.. hehe

Skrevet

Ja guri, litt cola er ikke skadelig, bare usunt! Jeg prøver å begrense sukkerinntaket til helgen og hørte fra noen at det er best å spise sukker helst få ganger, i stedet for å småspise litt sukker hver dag. Så jeg har innført lørdagsgodt for meg selv :D Da klarer jeg meg (nesten) hele uka uten noe særlig sukker fordi jeg vet at jeg skal få på lørdag.

Skrevet

det står da på matportalen, som ofte henvises til her inne, at man ikke burde drikke mer enn 1 liter om dagen. så jeg for min del tar meg et glass når jeg virkelig har lyst på. syns det er enklere enn å skulle si at jeg ikke kan drikke noenting, får jeg bare enda mer lyst på. går i pepsi max her da.

Skrevet

Jeg leste et eller annet sted at man skal begrense colaen til en halvliter om dagen max, pga både sukker og koffein.

Men min jordmor syntes det var greit med littegrann innimellom :)

Skrevet

På matpotalen.no står det

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

* 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

* 3 - 4 kopper te per dag, eller

* 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Jeg unner meg et glass (eller flere) Cola Light rett som det er, og har ikke dårlig samvittighet av den grunn. Når man kan drikke opp til 1 l Cola pr dag kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne ta deg et glass i ny og ne.

Skrevet

Jeg drikker pepsi max dersom jeg vil...

Det verste man kan drikke er cola... masse sukker og koffein

Light brus er ett bedre alternativ jenter :)

Skrevet

Matportalen mener vel at man maks skal drikke det antallet i posten over på en dag, men det er vel ikke lurt pga sukkermengden å drikke så mye cola hver dag....

For mye koffein særlig i 1 trimester kan føre til spontanabort. Etter 1 trimester er det ikke økt fare for spontanabort pga koffein. Koffein kan gi lav fostervekst men det gjelder om man får i seg ekstremt mye (10 ganger mer enn normalt). Det finnes ingen sikre bevis for at koffein er skadelig for fosteret, men heller ikke hvor mye som kan være skadelig...Tatt herfra: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1315013

Jeg sliter med migrene og kaffe er noen ganger det eneste som hjelper. Til tider var jeg veldig bekymret for at jeg drakk for mye, men legen min har forsikret meg om at det ikke er så farlig så lenge jeg prøver å begrense meg når jeg ikke har hodepine... Jeg har vært oppi 4 espresso om dagen i desperate perioder. Dette vet legen min.

Når det gjelder sukker så er det vel svangerskapsdiabetes man kan være redd for. De sier også at om man er i god form vil fødselen være lettere...? Det som jeg tror gjelder med sukker er at når kroppen sier fra at den er sulten og den får sukker i stedet, stopper sultfølelsen og de næringsstoffene som kroppen egentlig vil ha blir undertrykket. På den måten kan man bli underernært, selv om man ikke ser underernært ut. Det er jo veldig viktig for babyen å få i seg næringsstoffer som skal til for at hjernen og de andre organene skal utvikle seg slik de skal.

sorry dette ble langt hahaha. les det den som gidder...

Skrevet

Jeg har hatt svangerskapsdiabetes to ganger, også er jeg utrolig gla i søtt, hun mener at til mer søtt jeg spiser mer vil jeg ha..

Har faktisk klart å ikke drikke det etter hun sa det, men vi kan ikke ha det i hus da sprekker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...