Gå til innhold

Noen som har peiling på leieboere/regler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kronglete forklart, men vi har noen leieboere som aldri betaler husleia på tiden. Den kommer alltid ca 2 uker for sent. Vi har prøvd å spørre de om de ønsker å flytte datoen fra den 10. til den 25. men det vil de ikke.

Altså, pengene kommer jo, men det er irriterende og ikke kunne forholde seg til en fast dato, og i tillegg så lyver de hele tiden om det. De sier at pengene går ut fra dems konto med fast trekk den 8. hver mnd, men det er jo umulig, det tar ikke 2-3 uker å sende penger til en annen konto. Så de skylder på vår bank, og at det er dem som er trege osv.. vel, merkelig at vi aldri har hatt problemer med dette før da.

Uansett, er litt lei av løgnene dems og at vi ikke kan forholde oss til noe av det de sier. Dumt, for ellers så er de relativt rolige.

Men vi ønsker ikke å ha de her lengre. kan vi kaste dem ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo gjentatte brudd på leiekontrakten, så jeg menerdere kan det ja. Kontakt namsmannen så får dere svar med en gang.

Skrevet

Hvis dere er veldig fornøyd med dem på alle andre områder, ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kastet dem ut. Du vet hva du har, men ikke hva du får....

Kan dere ikke ta en alvorsprat med dem? Forklar situasjonen nøye, eller kall det en advarsel?

Det er dessverre ikke alle i den generasjonen (nå antar jeg at de er ganske unge) som har det samme forholdet til å betale regninger i tide som det vi har eller generasjonene over har og hadde. Kanskje er de ganske ferske med å drive egen husholdning?

Jeg ville gitt dem en sjanse. Det er mye verre å få inn noen som spiller for høy musikk, har mange fester, drikker for mye og kan sovne fra mat i ovnen osv. osv.

Skrevet

Joda, greit nok at vi ikke hører mye til dem og slikt, og hadde det bare vært det at husleia kommer inn for sent (den kommer jo uansett) så hadde det vært en ting, men problemet er det at de lyver så mye om det.

Du skulle ha hørt alle de unnskyldningene de kommer med, det blir rett og slett for dumt.

Skrevet

Hvis dere ellers er fornøyde med dem som leieboere så ville jeg ha prøvd andre tiltak først, har dere feks. gitt dem skriftlig advarsel når de har vært sene (få dem til å skrive under på at advarselen er mottatt) ?

Forklart at hvis ikke det blir bedring på innbetalingen så blir de sagt opp ?

Men skjønner godt at det er irriterende å få servert masse løgner istedenfor at de innrømmer at de ikke klarer å betale tidsnok.

Hvis dere ønsker å si dem opp så er det bare å gjøre det, og så la de bo ut oppsigelsestiden.

Vi har hatt en leieboer som stadig var sen med husleien med alltid betalte før 1. i neste måned, vi valgte å se igjennom fingrene og godta det siden vi var ellers veldig fornøyd med henne som leieboer. Og vi visste at hun slet litt med å få det økonomiske med å gå rundt, og siden vi ikke var totalt avhengig av å få inn husleien til rett tid så var vi litt avslappet. Men hver måned som kom hun og snakket med oss og beklagde og var oppriktig fortvilet over situasjonen, hun ble ganske lettet når vi sa at vi skjønte at hun slet litt og at sålenge husleien kom inn før neste måneds leie skulle være betalt så trengte hun ikke å stresse.

Skrevet

Dere kan i hvertfal ikke kaste dem ut uten å gi dem skriftlig advarsel først.

Skrevet

Ja, kanskje vi skal tenke gjennom det en gang til.

Det blir bare for dumt å høre hver mnd at det er en feil med datasystemet i banken, banken VÅR er treg med å bokføre, banken dems er stengt, at pengene ER sendt, men at det visstnok tar 2-3 uker å overføre dem, at kontofonen ikke virket, at pengene har blitt sendt til feil konto, osv..

Det er så dumt at dem ikke bare kan flytte datoen da. men regner ikke med at de vil det, siden de da på en måte "innrømmer" at de har lyvd en god del..

Skal sende de en skriftlig advarsel, så får vi se.

Skrevet

Ikke send dem advarselen ;) Gå og snakk med de og ha med 2 kopier, og få de til å signere på ditt kopi at advarselen er mottatt.

Hvis du ønsker så kan jeg sende deg pm med en skriftlig advarsel, men er på feil pc nå. Men kan gjøre det litt senere i dag hvis du ønsker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...