FrøkenKnallkul Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Ser at det er en heftig debatt vedr unge/eldre mødre. Noen har kommentert at en ung mor kan være en god mor - selvfølgelig kan hun det! Det er stor forskjell på 18 åringer, akkurat som det er stor forskjell på 30 åringer, hva angår modenhet. Men hva vil det egentlig si å være en god mor (eller gode foreldre) da? Gi ungen mat, klær og kos? Hva med faste og trygge rammer, som at foreldrene er i et stabilt forhold? Evt er voksne nok til å være gode venner og klare å samarbeide dersom det skulle bli brudd? Det er etter min mening mange aspekter som må tas hensyn til når man velger å bli foreldre - vi tar jo tross alt på oss et enormt stort ansvar, og våre søte små er totalt avhengige av at vi som foreldre tar fornuftige valg for oss selv og for dem.
BettyBoob Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 sant det du sier, det er veldig mange aspekter som er viktige å ta hensyn til jeg fikk et uplanlagt barn med en australier. Det endte med at ingen av oss ville flytte til den andre siden av verden. Jeg prøvde å bo der, men ble rett og slett skikkelig deprimert. Jeg måtte da ta et valg. Et vanskelig valg. Og jeg valgte å tenke på min psykiske helse for å være i stand til å ta best mulig vare på gutten min, og det valget gikk på bekostning av en far. Men faren tok også det valget at han ikke ville gjøre et forsøk på vår side av verden. Synes selv jeg er en god mor. Gutten min har alt han trenger og litt til, av utstyr, klær og leker - og mange nære omsorgspersoner som elsker ham over alt på denne jord. Han har rutiner i hverdagen, regler for "tillat oppførsel" osv. han er et lykkelig barn og mener det er fullt og holdent min egen fortjeneste jeg er ikke perfekt selvsagt, men gjør så godt jeg kan og vet!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 i følge dib så må man ha hus, bil, mann, bakovervent sete, reimadress og masse sparepenger for og være en god mor. min mening er at man er en god mor om man følger mammahjertet og tar valg ut i fra det man mener er best for sitt barn utifra den sitvasjonen man er i. det blir forenkelt og si at man må være voksen nok til og greie og være venner ved et brudd foreksempel. hvem vet hva som vil skje ved ett eventuelt brudd? kansje far har helt andre meninger en deg? det er mange faktorer som spiller inn og det er ikke altid det beste er og gi seg ;-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Akkurat det er det helt umulig å svare på. Lettere å si hva som gjør en til en dårlig mor.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 En god mor er en mor som gjør det hun mener er best for barnet sitt. Som klarer å følge opp barnet sitt. Som iblant gjør ting som ikke nødvendigvis er gøy, men nødvendig. Som er stabil og til å stole på. En trygg person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå