Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har ei skjønn jente på straks 5 mnd. Henne skal ligge og ha pupp hele natten ( ikke økedøgn ), det er akkurat som hun lukter at jeg går å legger meg for da våkner hun.. I dag vurderer jeg faktisk og flytte henne på et eget rom... Noen med erfaringer med og flytte barn på 5mnd på eget rom?? Men jeg blir så sliten av det amme styre på natten.. Ho får jo grøt ved 18-19 tiden så egentlig burde hun holde hele natten nå synes jeg. ( eller kanskje våkne 1 gang for pupp ).. Jeg får henne heller ikke i seng for natten før 22-23.... Rotete skrevet dette her, men håper på noen gode råd:))) Ho tar IKKE flaske eller smokk.... Bare pupp som gjelder og jeg blir så sliten av det...
Mikkemafian Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Vi flyttet prinsessen inn på eget rom da hun var 4 mnd. Vi har sovet mye bedre etter det, både tuppa og jeg! Nå våkner når hun er sulten, i stedet for når vi legger oss, når mannen snorker, vekkerklokken ringer osv... Ulempen er at jeg sitter og ammer, og dermed er våken lenger tid om gangen, så jeg blir litt sliten av det, men fordelen er at når jeg sover, så sover jeg. Blir ikke vekket av at nurket snur hodet i sengen...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Synes 5 mnd var tidlig for å sove hele natten jeg.. Her er krapylet snart 8 mnd og spiser 2-3 ganger om natten.. Da får han også to faste måltider om dagen! Vi begynte med grøt når han var 6 mnd og det var ikke før etter mnd at det begynte å ta effekt på nattesovinga.. Da tok han heller ikke flaske, det har vi endelig klart nå, så her gir pappan flaske første gang han våkner(i 23-tia) og da sover han til ca 3, og deretter til 5-6.. Vi står opp i 8-tia og legger han i 8-tia.. Var helt på bærtur med sovinga i jula og han tok natt i 24-tia.. Vi sto ganske enkelt opp tidlig noen dager og la han ca 12 timer etter.. Etter en uke var det i boks! Kl 7 er det grøt så var det stell, så pupp og i seng.. Samme rutina hver kveld, de sier jo at det hjelper med faste rutiner.. Det var mye fram og tilbake til soverommet før han endelig sovna, inn med sutten,kose litt på kinnet til han roa seg, opp å bysse litt hvis det var helt krise og ut igjen med engang han var rolig.. Det var Utrolig slitsomt når det sto på, men legger vi han og han sovner helt av seg selv(stort sett).. Håper dette hjalp litt da, litt råd og litt for å vise at du er ikke alene men det går over:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå