kaja & Andreas Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Lille gutten min ligger i seteleie i beste fall. fikk vite at jeg kansje må ta keisersnitt og sånt fordi bekkenet er får lite.. men jeg tror jeg vil ta keisersnitt bare jeg kan være "tilstede" når han kommer. Alle legene sier uff og at dette går bra og sånt, men er det dumt å ville ta keisersnitt da? Hva er dumt med det i forhold til en vanelig fødsel?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har hatt keisersnitt, såkalt hasteks- og har derfor ikke født vanlig. I forhold til en vanlig fødsel der barnet kommer ut med hodet først ville jeg tro at det var det beste. Du kommer gjerne kjapt i god form etter fødselen. Med keisersnitt vil du få et sår, og du kan ikke løfte noe mer enn babyen på seks uker. Pluss ikke trene på tre mnd. Jeg husker godt at jeg var i dårligere form enn venninna mi som fødte fire uker etter meg...Men det går seg til etter noen flere uker. Og det er bedre å ha planlagt ks enn hastesnitt, både i forhold til fødselsopplevelsen og i forhold til fare for komplikasjoner. 1 av 5 får komplikasjoner ved planlagt ks, mens 1 av 3 ved hastesnitt. Noen på ks-debatten her inne forteller om smerter i såret og div, men jeg hadde ikke noe slikt. Jeg skal ha nytt ks, planlagt denne gangen. Synes ikke det er dumt i det hele tatt. Føler meg ikke snytt for føde selv en gang:))
kaja & Andreas Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 så bra. vil bare forberede meg til begge deler i stedet får å bli overrasket over det ene eller andre. takk for svar
lille sprelle Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Pga komplikasjoner aner jeg ikke hva jeg kan forvente meg ifht fødsel, ev med igangsetting eller ks. Satser på at legene anbefaler det som er best for både min og babyens helse. Med mindre det høres helt vilt ut, så satser jeg på at de har rett og velger anbefalte løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå