Gå til innhold

Er dette normalt, kan dere hjelpe meg med noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er straks 4 mnd, og får kun mme. Hun spiser så ofte, går nesten aldri 3 timer imellom. Bare en gang ila dagen går det 3 timer, og noen ganger på natten, men som regel hver 2-2 1/2 time da og.

Hun legger godt på seg, men vil ha mat så ofte og spiser ikke mye hver gang, ca 100 ml ofte mindre enkelte ganger litt mer.

Er snart oppe i literen med mme, men lurer på om hun kan ha noe med fordøyelsen som gjør at hun vil spise så lite og ofte. Hun har spist samme mengde og hyppighet siden hun var 4 uker gammel.

Jeg er helt utslitt av nattespisingen, og hun får jo selv veldig urolige netter. Hva mener dere? Noen som har det som meg?

Helsesøster sier bare "noen liker å spise mindre og hyppige måltider", greit nok det, men nå er hun faktisk 4 mnd og man skulle da kunne forvente min. 3 timer imellom måltidene nå? Dessuten er hun ofte veldig urolig og kavete når hun spiser, gråter noen ganger til under måltidet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å gå opp en størrelse i smokkene? Da vil hun kanskje spise mer pr gang og sjeldnere..

Skrevet

kansje du skal prøve med litt grøt? å større sutter som ho over meg skriver?

Skrevet

Uff, det hørtes slitsomt ut. Jeg tror nok det går an å gjøre noe med det, og de to tipsene du har fått med å gå opp en str i smokk og prøve litt grøt er gode tips. Verdt å prøve!

Lykke til, håper det ordner seg for deg :-)

Skrevet

Glemte igrunnen å skrive det, men ja vi har forsøkt level 2 tutter men da renner det bare over, hun sluker masse luft og får kjempevondt i magen. Samme reaksjon på grøt/velling.

MEN, vi har jo brukt Dr. Brown flasker, de tynne lange, disse har fungert best for oss da andre typer flasker bare har gitt enda mer vondt i magen. Det vi imidlertid ikke har tenkt på før i går var å prøve den tjukke flaska til Dr. Brown med wide neck. Den er jo litt forskjellig i tutten fra den andre. Ga denne på kvelden i går og jenta drakk 165 ml. Videre drakk hun 140 ml på neste nattmåltid og har ikke drukket særlig mindre enn 120 ml gjennom dagen i dag, så tror kanskje vi har funnet en løsning jeg. Hun har rett og slett blitt sliten og ikke klart å drikke nok av de andre tuttene tror vi nå.

Har jo brukt andre tutter på de andre flaskene, men iom at hun fikk så vondt i magen har vi bare holdt oss til det som ga mindre vondt.

Håper virkelig dette er greia. I tillegg har vi startet med HIPP 2, prøvd nå 2 dager på rad med en flaske av dette og hun har ikke reagert, så da prøver vi å erstatte kveldsmåltidet med HIPP 2, så prøver vi heller forsiktig med litt fruktmos til uka før vi forsøker grøt igjen.

Takker for svar uansett :0)

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg var anonym da jeg skrev det, hadde en dårlig dag;o)

Jeg er ihvertfall HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...