Gå til innhold

finner ikke roen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 3 mnd, som sliter med og finne roen når han skal sove. både natt og dag. han tar ikke smokk, men har veldig lyst til og bruke meg som smukk hele tiden... noe jeg prøver og unnvære. nettene er ille, han våkner hver time og vill ha pupp, trolig ikke sulten bare for kos. er så trøtt og sliten etter x-antall våkennetter at det er lett og båre fire og gi han puppen.... noen med tips til meg. han har også hatt\har kolikk. sliter veldig med luft i magen. prøvn homopat, healer og ostopat uten særlig hell... nå er jeg sliten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kjenner til problemet! Vi har en jente på 3mnd som også har hatt kolikk, sliter en del med magen enda. Hun bruker laaaaang tid på å finne roen, hvis hun i det hele tatt finner den. Når hun skal legges om kvelden går det som oftes fint, men om dagen er det håpløst. Ligger å vrir seg fra side til side. Vi sitter ved siden av vogga, gir henne en koseklut som jeg har hatt inntil kroppen. Hvis hun begynner å skrike tar jeg henne opp og roer henne. Legger henne nedi igjen og nynner videre på en sang eller sier "hysj hysj hysj". Men jenta vår tar tutt da... kanskje litt lettere da. Har du prøvd forskjellige tutter? Har han koseklut?

Skrevet

har prøvd det også... han fiser noe forferdelig, og det lukter høgg.... tenker kanskje han kan reagere på noe jeg spiser, ennå jeg er forsiktig.

Skrevet

Har du prøvd reiving. Å surre et teppe rundt han slik at han armer og ben ikke får mulighet til å bevege seg så mye. Vi har hatt urolig baby og hadde noe effekt av dette...

Skrevet

Har du prøvd beroligende musikk? Vår tulle roer seg bedre når radioen står på. Da hun hadde kolikk, sto springen eller støvsugeren på. Dette brente vi på cd og det hendet hun roet seg av dette hvis hun ble urolig på nettene. men vi holdt på å bli tussete av de lydene!

Skrevet

Vi har samme problemet her. Skulle prøve å legge henne i dag, hun var urolig da jeg la henne ned. Skulle bare finne en våt klut å tørke henne litt i ansiktet, å kan tro hun likte dette. Strøk henne med den våte kluten og hun sovnet nesten med en gang! Har sovet snart i to timer nå... helt utrolig

Skrevet

har du prøvd forskellige smokketyper..?

jenta vår tar heller ikke smokk så jeg skal ikke si noe på det akkurat. hehe.. eller kanskje gi en koseklut, kanskje det funker..?

Skrevet

Stikk tilkiropraktor førsdt som sist!

Eneste som funka for oss og det er helt ufarlig:o))))

Ikke noe å nøle med

Skrevet

samme her, vi var hos fysioterapaut og hun fant skjevhet i nakke og hofte hos lillegutt + rotasjonssvik mot høyre...

Ble videresendt til manuelterapaut som har knekkt og vridd, noe som jeg syntes var litt skummelt...

vi kom hjem og lillegutt sov 7 timer i strekk, spiste og sov 3 timer til. Han gråter nesten ikke lenger, sovner umiddelbart etter han har fått kveldsmat (bare å legge han i sengen) gulper nesten ikke heller. Før måtte vi vugge, gå med han på armen, kjøre tur, trille tur for å få han til å sovne... var en kamp hver kveld som ofte tok 2 timer... og så var det vare 2 timer til han voknet neste gang... var oppe 5 ganger hver natt, nå er det bare 1. vi legger han 8, mat kl 3-4 og våkner igjen 8-9. Han er nå 3 måneder og 3 uker. ble behandlet 2 ganger i løpet av januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...