Gå til innhold

hvor lenge lar dere barna gråte i grinda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge lar dere barn på 8-10mnd sitte å gråte i grinda før dere tar de opp...Har ei jente på 10mnd og ho starter å gråte med en gang ho blir satt i grinda..og hs sier at hun er så stor nå at da skal hun bare få lov å sitte der, for grininga er hennes måte å trasse så vi skal ta henne ut igjen...huff synes det er litt fælt å la henne sitte der åå gråte også da..Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toppen ett par minutter hvis jeg er opptatt med noe annet og ikke kan ta han opp med en gang!

Hvis han griner er det som regel noe han vil, er sulten, skifte bleie eller sove og ser ingen grunn til at han skal sitte å grine der! Er han mett og fornøyd kan han sitte der å leke fint uten å sutre en god stund

Skrevet

tja, du må lære deg å tolke ungen ..... er barnet mett ,har tørr bleie og utsovet så kan det jo hende at h*n er selskapssyk..... det er forskjell på gråt og gråt også....

Det går ikke an å lage en regel for andres unger basert på ens egen.......

Noen barn leker supert alene om formiddagen og ikke på ettermiddagen, uavhengig av mat og skift...

Skrevet

egentlig så er det du som nesten må vurdere hvor lenge hun kan sitte å skrike, det er som sagt forskjell på gråt. Vesla her også var litt vrang til å leike litt aleine uten og alltid være i armene til mor en stund. Vi begynte å sette henne i gang å leike med å være med de første ti min. så gikk vi litt bort og kommer tilbake med jevne mellomrom og setter igang leiken igjen hvis det blir litt sutring. Etter hvert så lot vi det gå litt lengere i mellom gangene vi var med i leiken:) forandre litt på leikene, bytte ut og rotere litt på det som er i leikegrinda er også en sukssess her. Med litt jobbeing med å sitte i leikegrinda og kose seg tar litt tid, men etter et par uker så gikk vesla fra et hyl hver gang hun så leikegrinda til og glede seg over å sitte leike litt på "rommet" hennes i fred etter en lang dag med alle mulige gjøremål:)

Skrevet

Da eldste var 10mnd brukte han ikke grind lenger, det var totalt uinteressant for han, så da fikk han slippe:)

men før det lot jeg han bare gråte der hvis det var noe jeg måtte gjøre som han ikke kunne være med på, ta ut ting av ovnen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...