Gå til innhold

Jobb...?


Maracuya

Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb med kontrakt fram til 1. september. Jeg bør egentlig begynne å søke på nye jobber nå, men det føles litt merkelig ettersom jeg ikke vil rekke å jobbe mer enn en måned før det blir permisjon (termin 20.10). Evt kan jeg si opp den jeg har og starte i ny jobb tidligere, men det vil uansett bare bli snakk om måneder før jeg skal ut i permisjon. Skal jeg ha is i magen og vente med å søke jobber et års tid? Eller skal jeg få meg ny jobb som jeg forsvinner fra med en gang...? Føles "dårlig gjort" å la være å fortelle en evt ny arbeidsgiver at jeg er gravid, de vil jo skjønne at jeg visste det når jeg søkte jobben...

Noen som er i lignende situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er i lignende situasjon hvertfall :)

 

Har begynt å søke jobber nå, og har allerede vært på et intervju.

Forskjellen er jo at jeg vil kunne jobbe ganske lenge før jeg går ut i permisjon.

 

Arbeidsgiver har ikke lov til å diskriminere pga graviditet, men vet at dette blir gjort i praksis. Av den grunn valgte jeg å ikke si noe om at jeg var gravid da jeg var på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det samme gjelder for meg. Jeg har fått tilbud om en jobb nå nylig og kommer nok til å takke ja.

 

blir der 6 mnd før jeg går ut i permisjon. Når har du evt tenkt å fortelle at du er gravid, Anonym?

 

Jeg visste ikke at jeg var gravid når jeg var på intervju, men vi prøvde jo, så det kom ikke som no bombe. jeg er veldig usikker på når jeg skal fortelle til den nye arbeidsgiveren. hvis jeg venter lenge med å fortelle så tror de kanskje at jeg visste det hele tiden.

 

Samtidig ergrer jeg meg over at jeg er så nervøs for dette. det er snakk om et arbeidsforhold, og jeg bryter jo ingen avtale eller informasjonsplikt! og det er jo ikke vanlig å fortelle før 12 uke tidligst heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis jeg får jobben (noe jeg jo ikke vet enda), kommer jeg til å fortelle det så snart jeg får et skriftlig tilbud. Da kan de jo ikke trekke det på bakgrunn av graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje ikke man skal si det før i uke 12 da det er "sikkert", mye kan skje så tidlig.

Kanskje man ikke kommer i betraktning hvis man sier det for tidlig, på intervju for eksempel. Enig i at det er lurt å vente på skriftlig tilbud. Tror ikke de har lov til å trekke tilbudet på bakgrunn av graviditet, det vil være diskriminering. Men det kan jo hende noen gjør det for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett so må ein arb giver ha i bakhånd når ein ansette ei jente i sin beste alder for å formeire seg at det da uansett er normalt at ein blir gravid i nermaste framtid:) Stå på!!!Av og til må ein vere slitt "slu" for å komme der ein vil i verden!!!Du har heller ikkje plikt å seie at du er gravid!!Har arb giver ingenting med uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...