Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 har ikke vært sånn før. Han begynte med det etter han har vært syk og han ble mye holdt på dagtid. Tolker denne protesten som at han ikke vil legge seg. han er jo veldig trøtt. Flere som har erfart dette i denne alderen? Er tydcelig at det er full protest. Har lurt litt på om han har vondt noen plasser. Lurer på om det er tenner på vei. Prøver å gå litt til og fra til han uten å stryke han i søvn, noe som han aller helst vil. Setter meg innimellom inne på rommet å leser slik at han hører at jeg er der. da roer han seg fortere.
Snappie Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Det jeg har gjort er å la babyen grine litt så lenge jeg vet at ikke det er noe gale med henne. Så bare etter 4-5 minutter gir hun seg og sovner selv. Hun har en kosebamse som hun liker veldig godt og roer seg fortere om hun får ha den med seg. Viktig at man har noe å putle med mens ungen griner for ellers kan det bli lange minutter. Slik opplevde jeg det. For å være på den sikre siden ang tenner kan du jo kjøpe dentinox liniment på apoteket som du smører på gummene til babyen og virker lokalbedøvende hvis han har vondt pga av tannfrembrudd. Kanskje du kan legge babyen med en gang du ser han blir trøtt i stedet for å vente til han blir overtrøtt? Ikke lett å tolke alle tegnene, men jeg synes at det i 4-6 mnd tiden man blir virkelig kjent med babyen og mer sikker i hva man bær og skal gjøre i visse situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Var ei tann på vei I dag kan jeg kjenne litt av den. Det var lettere å legg han i dag Håper det varer ei stund. Takk for gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå