Gå til innhold

Flere jakkeløse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i ferd med å bli jakkeløs, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er bare 21 uker på vei, men alle mine vinterjakker sitter nå temmelig stramt over magen. Er nok ikke mange ukene før jeg er jakkeløs. Hvordan gjør dere andre dette? Jeg har ikke lyst til å bruke store summer på å kjøpe meg en stor jakke som kun skal vare et par mnd. Kanskje jeg må ta en tur innom Fretex el. lignende og se om jeg kan finne noe brukbart og billig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, dette lurer jeg og på! Ikke så greit å gå uten heller nå på vinteren..

Heldigvis har jeg en A-formet jakke/kåpe fra Zara som jeg kjøpte i høst, der er det plass til mye mage. Men skulle gjerne hatt en til...

Skrevet

Har samme problem, men i sist fant jeg en jakke råbillig på salg som passet helt ttil jeg født i januar.

Den har jeg dratt fram igjen.

Gå på salg å kjøp jakke. Dessuten kan det jo hende du får bruk for den neste gang du er gravid.

Skrevet

Jeg vokste ganske tidlig ut av jakkene mine, så har jeg lett over allt etter en kul jakke i stor størrelse.

Fant ikke noe jeg likte, så jeg endte opp med å overta mammas store champagne farvede bobblekåpe, jeg føler meg så uta meg sjæl i den, men den varmer i hvertfall go dekker der den skal.

Skrevet

Jakken min er enn så lenge passelig, men må nok gå med åpne knapper snart... Jeg sliter mere med uteklær, altså mine gortex-klær. Jeg er veldig aktiv ute i helger, og skal ha lang påskeferie, der jeg har tenkt å boltre meg i snøen med sønnen min. Men klærne min er så trange nå at jeg knapt klarer å sitte uten at det strammer så vondt over magen... Litt dyrt å kjøpe nye "boltre" klær for en sesong.... Sist jeg gikk gravid fikk jeg i desember og hadde ikke dette problemet.

Skrevet

Jeg går med knappene åpne.. Er ikke SÅ kaldt ute :) Ellers kan man kanskje låne en jakke av mannen eller venninne/mor - Gore Tex jakker er f eks ofte litt større...

Skrevet

Hehe...jepp, har gitt åpp de nederste knappene, får igjen to stykker helt i toppen på kåpa;) Men har kapra min manns Bergans jakke, helt svart sånn allværsjakke...i str. XL, såe...her kan jeg bli feit;) Skal også på lang påskeferie, da fant jeg ut at jeg stjeler jakken hans og tar på meg noe godt og varmt under;) Men føler meg ikke særlig fin når jeg skal ut med den, ser ut som en drukna katt:p Han er liksom 195, mens jeg står fast på 163..hehe;)

Skrevet

Gina Tricot har fine A-formede jakker.

Skrevet

Samme problem her. Men nå går det mot vår, så jeg håper vinterjakka vil passe en stund til også tenker jeg å kjøpe en rimelig vårjakke på h&m etterhvert i en stor str. Håper planen min fungerer ;-)

Skrevet

Jo, det kunne jeg alltids, men da blir jo han fri for jakke og bukse for å bruke ute.... Vi har iallefall bare ett par hver, av vind og vanntette klær.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Evt kan du høre om det er noen venniner eller mor/søster som har en jakke og låne deg?

Jeg lånte bort ei jakke til min høygravide vennine. Kastet den etterpå fordi den egentlig var alt for stor til meg og nå sitter jeg her og er like før jeg sprenger den jeg bruker nå ;-) Typisk....

Skrevet

Kjøpte en anorakk på G-sport til halv pris for et par uker siden (kosta 300)...Sånn med glidelås i/på halsen/brystet, må trekkes over hodet, men da slipper jeg d med glidelåsen som ikke går igjen, setter seg fast i genseren midt på magen o.l....Ikke noe tykk vinterjakke akkurat, mer en vårjakke...men veldig ok, og plass til litt mage i:)

Skrevet

Jeg har ikke det problemet enda jeg. Synes de har mange a-formede jakker i butikkene nå for tiden. Og kjøpte 2 stk i høst pga graviditeten. Og jeg har god plass i de enda. Men har ikke kommet så langt enda jeg da, uke 19+2. Men blir vel værre med allværsjakken etterhvert tenker jeg. Jaggu godt at det er vår og sommer mot slutten. Sist svangerskap fødte jeg i slutten av januar, og da var det værre. Fikk jo ikke bøyde meg framover for å ha på støvletter, og jakke med ødelagt glidelås;)

Skrevet

Jeg sier som de andre her inne. Har du en venninne eller søster, tante, mor etc som er større enn deg som du kan låne en av?

Ellers har de mye fint på fretex hvis man gidder å lete litt (ikke at jeg har handlet der, men har en venninne som kommer hjem med mange fine ting derfra)

Jeg kjøpte en vårjakke i a fasong den kan jeg nok snart bruke. ellers passer alle vinterjakkene mine. Penkåpen går nok kun i et par uker til, men da er vel kanskje sesongen over snart. Jeg er 19 uker på vei i dag.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har der også slik,men jeg synes det begynner å bli ubehagelig å ha igjen kåpene, så jeg går bare med de åpne. Til og med kåpen som var for stor før bagynner å stramme over magen nå.

Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre til påske..for jeg tror ikke jeg får igjen skibuksa lengre...men heldigvis skal jeg ikke gå så mye på ski, bare sitte og slappe av på hytta for det meste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...