Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

I disse vinterferie-tider med elendig vær, passer det bra å gå på kino.

Vi tenkte å dra hele familien - og se en barnefilm - og jeg har så lyst til å ta med minstemann på 6 uker.

Noen som har erfaring med å ha med baby på kino?

Blir det for mye lyd for en som er så liten?

Takker for svar - ha en fin dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur jeg hadde funnet en barnevakt til minste mann... får første kan det jo bli mye lyd, og en baby på 6 uker får jo heller ikke noe ut av det.. i tillegg vist babyen skulle begynne og skrike osv, vil det bare være irriterende får de andre som sitter der og skal følge med på filmen...

Og på toppen av det hele, kan det jo hende de andre unga(den andre ungen) syntes det hadde vært stas og finne på noe med bare mamma og pappa igjen, og ikke ha denne lille babyen på slep hele tiden;)

jaja, min mening iallfall, jeg hadde ikke tatt med så små barn på kino:)

Skrevet

og får du ikke barnevakt så har de fleste steder babykino.

men å ta med minstemann på normal filmoppsett ville jeg nok ikke gjort...ungen har best av å slippe...

Skrevet

Jeg har aldri prøvd, men jeg tror jeg hadde droppet å ta med minstemann jeg også. Er enig med innlegget over her, at kanskje eldstemann synes det hadde vært stas å gå med mamma og pappa. En film varer jo ikke så lenge, så hvis babyen tar flaske går det helt sikkert å ha barnevakt et par tre timer.

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke gjort det - lydnivået på en vanlig kinoforestilling er ikke noe for en baby (selv om det er en barne-/familiefilm). Dessuten risikerer du at babygråt forstyrrer andre. Ta heller den minste med på babykino, hvis du har mulighet til det. Der er lydnivået tilpasset, som regel godt under halvparten av det volumet som kjøres på vanlige visninger, og ingen blir sure om babyen er høylytt.

Det skal sies at man ikke alltid får med seg så mye av selve filmen på en babykinovisning, og filmene er for de voksne, ikke for barna, så dette er heller ikke noe å ta med hele familien på...

Hilsen en kinomaskinist :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar - var nok veldig i tvil i utgangspunktet mtp lydnivå. Jeg og Natterangleren holder oss hjemme (han er 110 % avhengig av puppen:)), så får papsen og jentene dra på kino.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...