Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har en oppvakt 3 åring som spør veldig mye om babyen i magen, og han gleder seg voldsomt til sommeren da han skal bli storebror. Han lurer jo svært på hvordan babyen har det i magen, og hvordan han skal komme seg ut. Det er nok også like før spm om hvordan babyen kom seg inn i magen dukker opp.... Kunne tenkt meg til å lese bøker for han om dette, og har vært innom biblioteket og fått med meg noen bøker til barn om emnet. Men de var for det første på dansk, og jeg syns de gikk litt for godt inn på selve forplantningsdelen... Noen som har et tips til gode bøker som en 3 åring kan forstå, med fine bilder, og ikke er alt for innviklet???
Krusemynthe Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Kommer bare på to i farten; Nurket er et bøllefrø (morsom!), men hvem som skrev den...??? Og Astrid Lindgrens Lotta; Jeg vil også ha et søsken! Skla tenke mer på det i løpet av dagen - kanskje jeg kommer på fler.
junijente fikk julijente Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men om noen har tips til bøker som passer for en 12-åring tar jeg gjerne i mot :-) Han vet nok hvordan babyen blir laget, men lurer faktisk en del på hvordan den utvikler seg og sånn i magen. Synes ikke helt at svangerskapsboka jeg fikk av legen egner seg for ham...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar!!! Takker også for flere forslag!! Bøkene kan gjerne handle om å bli storesøsken.
Krusemynthe Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Har du sett på Lennart Nilsson og Lars Hambergers bok: "ET barn blir til"? Nydelige bilder og mye info fra hvert stadie i svangerskapet. Den er litt dyr (drøye 300, tror jeg), men det går jo an å gå i bokhandelen og bla litt i den for å se om det er noe slikt du kunne tenke deg.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Jeg googlet litt frem og tilbake, og fant faktisk en bok jeg kunne tenke meg til å kjøpe. "I magen bor en baby" av Thomas Svensson, den handler visstnok om babyen i magen og følelser etterpå for et storesøsken. Søkte opp boken "Et barn blir til" og den må jo være god for 12 åringen:-)
Krusemynthe Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Det var faktisk den boka ( i magen bor en baby) jeg mente. Det er den første boka om nurket. "Nurket er et bøllefrø" er bok nr 2...men morsom den også ;-) God lesing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå