Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 å understreke at det VAR planlagt sier meg at de er usikre og veldig opptatt av hva andre tenker... En ulempe med å være ung=)
Hikken Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hehe, er ganske ung selv (21), og har aldri prøvd å innbille verken meg selv eller andre om at det var planlagt :-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Og som hun i Unge Mødre sa i går: når jeg kommer inn i et rom så tenker alle at guuuud så ung hun er, hun er sikkert horete osv osv....etterpå så sier hun at når hun selv kommer inn i et rom hvor mammaene er litt eldre så tenker hun stakkars unger! Hvem er mest fordomsfull? Kommentaren hennes sier iallefall mye mer om henne enn om andre, det er sikkert! Hun mente at unge mødre er mer spontane og at mødre som er litt eldre bare sitter inne og har rutiner hehe Selv er jeg 32 år, føler meg på ingen måte gammel, sitter heller ikke inne hver dag og følger rutinene. Jeg har heller aldri tenkt tanken på at dersom det er ei ung mamma så er hun hore! Mora til min lille nevø er bare 18, men hun er ei super mamma, likedan som jeg mener jeg er ei super mamma for jenta mi :-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Og eldre mødres paniske behov for å rakke ned på unge mødre sier ingenting om dem?
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Synes ikke det virker som de har behov for det jeg. Kjenner flere som fikk barn tidlig som er veldig ærlig om at det ikke var planlagt, men de har gjort det beste ut av situsjonen. De er også like gode mødre som de som har ventet noen år. For meg blir det helt feil å generalisere på den måten!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Jeg tror denne hakkingen på unge vs "gamle" mødre er et tegn på usikkerhet hos den enkelte. Man MÅ liksom presisere at det er best å bli mamma i den og den aldreren....det er da individuelt jenter! Og tror nok også at det faktisk finnes unge mødre som har planlagt barna sine, likeså finnes det sikkert også litt eldre mødre som hadde "uhell". Uansett så tror jeg vi alle ønsker å være de beste mammaene for barna våre!
Mammapudding Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Egentlig så er det vel "verre" å planlegge et barn hvis man er 18 eller enda yngre enn å få et uplanlagt barn. Men jeg tror uansett at ei på 16 kan være like god mamma som ei på 36..Selv er jeg 23 og har ei lita jente som så absolutt ikke var planlagt, og nå når jeg har kjent henne i 6 mnd så vet jeg at noen overraskelser er bare helt fantastiske:)
petite fleur Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Det var fint sagt, leah og mamma, at noen overasskelser er helt fantastiske ;-) Kanskje de unge mødrene som uoppfordret forteller at barnet var planlagt, har fått høre gang på gang "ja, det var vel et uhell, det der?" Da ville vel de fleste ha kommet i en forsvarsposisjon... Digresjon: Skulle gjerne ha vært 4 - 5 år yngre da jeg fikk barn....Men hadde ikke møtt mannen i mitt liv på det tidspunktet ;-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 selvfølgelig er unge mennesker usikre og bryr seg om hva andre mener! Det er vel ikke rart? Sånn var sikkert du og når du var ung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå