Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Sambo har en tendens til og "true" (ikke voldelig, slapp av) eldste til og spise opp maten sin, litt alla "spis opp maten, ellers får du ikkek sånn og sånn". Jeg er ikke for og true barna til og spise, jeg er livredd hun skal slutte og spise! Dette har jeg tatt opp med han før, og han forsto.. så kommer det at man glemmer da... Snuppa våknet til morgen i dag, og var litt småtrøtt. Satt seg i trappa, også sier sambo. "du får gå opp og spise frokost" (da hadde hun våknet for 2 min siden. Snuppa sier at hun ikke er sulten, men da blir sambo småirritert, (fordi hun står opp når hun egentlig er trøtt), og sier "enten går du og spiser, eller så går du og legger deg igjen".... Er det et "greit" valg og gi ungen?? Jeg syns ikke noe om og blande mat inn i slike situasjoner.... Jeg vet hvertfall at jeg ikke orker og tenke på mat før jeg har vært oppe en stund... Hun er forøvrig 3 år og 4 mnd....
Regnbuens barn™ . Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Hehe, det var tidlig å bli sur på samboeren... gjesp* Men jeg er enig i at han ikke trenger å stresse hun rett etter å ha stått opp.. tar jo litt tid å våkne og..
Dronningen! Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Kast han ut!!! hahahaha:o) (Han bør kunne gi jentungen litt slækk om morgenen, er ikke alle som hiver inn på frokost med en gang)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Heheh:p Slik er samboeren her også. ENten gjør du det, eller så skjer det. Og jeg blir så irritert, for dette er IKKE min måte å være på. Men, så tenkte jeg.. Han har to foreldre (nå er han stefar da, men har ikke kontakt me pappan sin uansett,...) å forholde seg til. Og han klarer fint å forholde seg til to forskjellige oppdragelsesmåter, bare de er samstemte. Om du skjønner? Men, jeg har tatt det opp me han og han skjerpet seg betraktelig. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg.. Det er vanskelig synes jeg også, for som sagt.. Det er ikke min måte å være på. Men vi er to personer og vi kan ikke være en person liksom... hmm..
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Ja, lurer på og kaste han ut..... emme... Nei, det er ikke sånn jeg løser ting når det gjelder mat hvertfall! Har kommet frem til at hun spiser om hun er sulten, og lar vær om ikke.. Men jeg liker ikke og tvinge frem et måltid altså.. :s Godt poeng vålerenga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå