Gjest Rebel m/jente Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hver kveld, før jeg skal sove, går jeg bort til senga di. Du er så nydelig når du sover. Så hjelpesløst vakker. Og hver kveld angrer jeg. Jeg angrer på alle småting jeg har gjort som kan ha såret deg. Angrer på sjansene jeg har tatt, som kunne gått galt. Angrer på at jeg lot vær å gi deg oppmerksomhet fordi jeg måtte vaske kjøkkenet. Angrer på at jeg tok sjansen på å la deg ligge et sekund alene på stellebordet - det KUNNE gått galt. Angrer på at jeg ikke allerede er ferdig med utdannelse, slik at økonomien kunne vært enda mer stabil. Og jeg blir livredd når jeg ser deg. Jeg har ansvar for deg, jeg skal hjelpe deg til å bli et voksent menneske. Jeg skal føre deg gjennom livet, og jeg er så redd for at jeg gir de gale rådene, feiler som mor, blir grunnen til at noe går galt med deg. Jeg angrer på tankene jeg hadde. da jg fant ut at jeg var gravid, tenkte vi på å ta abort. Vi var jo så unge, hadde ikke vært sammen så lenge, abort virket så praktisk. Både jeg og pappaen din er glad for at det ikke ble gjort. Men når jeg ser deg nå blir jeg dårlig bare av å tenke på at det engang ble sett på som en mulighet. Jeg er så redd for å feile som mor. Du er så sårbar, og jeg er dessverre ikke perfekt. jeg vil ikke såre deg, Anniken, men av og til er mamma stresset og mer opptatt med andre ting enn å leke med deg. Innimellom tar jeg valg som er den letteste løsningen for meg. Og jeg angrer like mye hver kveld. Jeg kommer aldri til å skade deg eller såre deg med vilje, men jeg kan ikke garantere at ikke uhell kan skje. og disse uhellene er sansynligvis min feil. det er sansynligvis fordi jeg svikter som mamma. og det er så utrolig vanskelig å tenke på. I går begynte jeg å gråte da jeg fant ut at du var sår bak ene øret. Jeg hadde feilet som mamma. jeg kunne oppdaget dette tidligere, så kanskje du ikke fikk vondt. Men hver kveld, når jeg står og ser på deg, lover jeg meg selv at jeg ikke skal gjøre samme feilene neste dag. Så kan jeg bli en litt bedre mamma neste dag, gjøre litt mindre feil. Det vil alltid komme nye utfordringer, jeg vil feile som mamma hver eneste dag. Det ER virkelig verdens vanskeligste jobb. Men jeg vil prøve mitt beste, gjøre det jeg kan for at du skal få et best mulig liv. Jeg elsker deg over alt på jorden, det er ingenting som betyr noe mer for meg enn deg. og jeg tror vi kan klare dette sammen! Kjempeglad i deg vennen...
Gjest Rebel m/jente Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Andre med selvskrevne eller kopierte tanker om å være mor?
Sjefsmegga Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Du veit å røre ei ugle rebel Nå sitter jeg her og sipper...nydelig var det. Stor klem Det der skal du printe ut/ skrive av og spare til jenta blir større så hun får lese det...
Gjest Rebel m/jente Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 hihi=) ja jeg tenkte å spare på det... holder på å redigere litt på det nå, få inn litt flere tanker... og så får hun få det når hun blir voksen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå