Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Poden har plutselig begynte å spise fryktelig lite, og jeg håper det bare er en periode. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal takle det. Hittil har jeg frenetisk underholdt til den store gullmedalje for å få i han noen skjeer, men så lurer jeg på om det kanskje ikke er så lurt? For han spiser jo hvis han er sulten, og kanskje han bare ikke har matlyst eller får tenner? Han blir jo nå bortskjemt med alt fra tegnefilm til klovnerier for noen skjeer mat. Andre som har tanker rundt dette?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Det var akkurat noe slikt jeg også lurer på, og oppfordrer til svar. Vi har holdt på med avledning, underholdning i laange tider, og må stadig finne på noe nytt, for i det hele tatt å få henne til å åpne munnen. Ellers bare vifter hun med armene, snur seg vegg og slår vekk skjeen. Alt hun når og blir avledet med hevnaer på gulvet. Tror ikke noe på at hun vil spise nok bare hun er sulten - aller verst har vi det nemlig om morgenen. I barnehagen spiser hun nesten ingenting, og ved bruk av god tid og lek, spiser hun mye på ettermiddagen. Men nå er vi så slitne av dette styret at vi holder på å gå på veggen ............ Skal vi bare la henne sulte en stund og se det an, da tror jeg vi får noen h .... netter med skrik og skrål fordi hun er sulten og tørst. uff.
selma07 og engel Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg leste en plass at man skal tilby mat, dersom de ikke vil ha, rydd vekk og tilby igjen etter ca 2 timer.. Jeg har ei frøken som spiser lite, og det er lettere sagt enn gjort.. man vil jo så gjerne at de skal spise... og det gjør de vel når de blir sultne??? Tror ikke det er lurt å avlede, tilby noe som er bedre osv osv.. Vi koker havregrynsgråt hver kveld, har i malt, smør og kanel, går ned på høykant!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå