puffyandmarcus Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 i såfall, hvorfor ikke? syns d virker mer praktisk å kjøre selv å ha alt klart i bilen i stedenfor at noen må komme til sykehuset med det( siden bf ikke stiller opp )
UngVoksen-over termin Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 hmmm... vil ikke anbefale det - riene kan bli så sterke at du krøker deg og ikke klarer å kjøre ... Ta heller en taxi.. eller ring etter ambulanse..
Mamma05&08 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg kjørte selv. Har 45 minutters kjøring til føden, og en mann som aldri har kjørt opp. Så da kjørte jeg selv. Gikk bare bra. Hadde jo telefon med, og hvis det hadde blitt trøbbel på veien hadde jo ambulanse kommet. Så lenge du klarer å holde deg rolig, så går det bare greit!! Kjekt å ha bilen der til hjemturen og Så kommer nok til å kjøre selv denne gangen og. Men bare stålsett deg, det er MANGE som kommer til å ha en mening om akkurat det.
puffyandmarcus Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2008 hmm.. jeg foretrekker å kjøre selv og håper jeg kan det.. viste ikke om det var en lov om dette eller noe.. her er det bare 20min til sykehuset og jeg har kjørt under ekstreme smerter flerne ganger..
OhMyGod!!! Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 første jeg tenkte var: da har du ikke vondt nok enda om du klarer å kjøre... men kanskje jeg tok feil da...hehe
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Hadde ikke tatt sjansen. Man er en dårlig sjåfør uansett hva man tror selv dersom fokuset er på noe annet. Rett før en fødsel, så er fokuset på fødselen og eventuelt på smertene. Jeg har valgt å ikke kjøre bil de dagene jeg har vært superkvalm f.eks. for jeg vet at det gjør meg til en dårligere sjåfør. Jeg er selv delvis ufør etter en bilulykke pga uoppmerksom sjåfør, så jeg vill ikke risikere å utsette meg selv eller andre for det samme. Det er et laaaaangt helvete å komme seg sånn nogenlunde tilbake til livet selv etter en "liten" ulykke dersom man har uflaks. Det å ha førerkort betyr at man har tillatelse til å føre farlig redskap i stor fart, men det betyr også - som vi lærte på kjøreskolen, at man ikke skal kjøre dersom man mentalt ikke er i form OG det er man ikke når man er i starten av en fødsel.
canutten Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Jeg vil si at det ikke er på tide å dra enda hvis du klarer å kjøre selv... det er jo ikke snakk om å KLARE det, det er om du allikevell er en oppmerksom og aktpågivende sjåfør. Du hadde fint klart det i fylla også...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Ja, du kan kjøre selv. Det som er ulempen er at du vil komme så altfor tidlig inn på sykehuset at det ikke er noe poeng i at du gjør det. Ikke sikkert de engang vil ta deg imot så tidlig. Når det begynner å bli så hyppige rier at du bør bevege deg inn hadde jeg ikke engang vurdert å kjøre selv.
babysjuk82 Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Da eg venta min første fikk eg rier når jeg kjørte. Absolut IKKE og anbefale.For hver rie,trøkte eg hardt på gasspedalen,og var veldi vanskeli og konsentrer seg om veien. Ta heller drosje elr ambulanse,slipper du at d evnt skjer noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå