Gå til innhold

Dere som er jurister...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...bare lurer på en sak. De som jobber som dommerfullmektig kan ikke ha anledning til mye slækk i timeplanen. Jeg er meddommer i tingretten i disse dager og der går det rakkar'n meg i ett hele dagen. Ingen PC, mobil og omtrent ikke pauser i det hele tatt. Huff, jeg er SÅ glad jeg ikke har det sånn til daglig.

 

Og for sikkerhets skyld lagde jeg hælv.... i dag for alle involverte. Karosnuppa var syk og jeg måtte være hjemme, så da må saken fortsette i morgen. Æsj, det er flaut at det er min skyld at alle vitner og dommere og advokater må endre planene sine, men sånn er det nå bare. Syk er syk.

 

Anyways... Plutselig setter jeg veldig pris på den jobben jeg har, med fleksibel arbeidstid og ikke minst arbeidsgiver :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens jeg derimot, jeg syns det er stilig jeg karomamma, at når alt kommer til alt så er det ungene og familien som er viktigst. Det har en rettsal godt av å erfare i ny og ne!

Skrevet

Enig med deg og dritgrei - syk er syk og små barn er viktigere enn allverdens oppbud av dommfullmektige, advokater og kriminelle!

 

Skrevet

Jeg er jo ikke jurist og det er jeg jammen glad for! Jeg har en venninne som har jobbet som dommerfullmektig, nå som forsvarer. Hun jobber hele tiden. Hun har ikke barn og det er nok greit. Hadde ikke vært mulig å kombinere den yrkeshverdagen med barn.

 

Så bra at du ble hjemme med Karosnuppa selv om alle måtte endre planene sine! Sånn fungerer velstandsnorge, det må selv rettssystemet tåle :-)

Skrevet

Det var akkurat det jeg tenkte på, Maud. Det må jo være helt umulig å ha små barn i den jobben!! Hmmm.... gjør at jeg setter enormt pris på det jeg har. Ja takk, begge deler :)

Skrevet

Dommerfullmektigstillinger lar seg også kombinere med unger altså!!

I juristkretser er jo dette stillinger man gjerne tar i yngre år - og da er jo ikke unger helt ukjent problemstilling. Og ja, de dagene man har hovedforhandlinger passer det dårlig med syke unger - men det er jo ikke særlig annerledes enn i mange andre jobber heller? Husk at dommerfullmektigens jobb går ut på mye annet enn selve gjennomføringen av hovedforhandlingen. Mye i rettsprosessen styres fra kontoret. Så berammes saker i "bolker". Travelt i perioder - spesielt med prosesser som er lange (men sjelden en dommerfullmektig har de lengste sakene som strekker seg over uker også da...)

 

Men ja, ingen drømmejobb for småbarnsmødre nei. Ikke uten grunn at jeg velger å la en viss bevilling ligge dypt nede i skuffen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...