mamma mai Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Lille prinsen min på 5,5 mnd. fikk elveblest av NAN 1 mme, da han var 3 mnd.gammel. Jeg strever litt med pumping, og skal i en 40 årsdag på lørdag, lurer bare på om det kan være verdt å forsøke noen andre mme merker. Noen med erfaring? Tusen hjertelig for svar.
børdi Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 om han fikk elveblest, kan det jo være melken i mme han reagerer på. Og da vil han mest sannsynlig reagere uansett hvilken melkebasert mme du bruker.. Hva med å prøve en sojabasert en? Spør på apoteket eventuellt Og du har jo også Nan H1,, er ikke den "mildere"?? Hmm ble usikker jeg nå, hehe,, begynner å bli en liten stund siden jeg har hatt så små unger, ;-) lykke til og kose deg i 40 års lag....
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 kjenner flere som har barn som tåler collett og hip bedre. Om barnet har mye magesmerter og konstant diare kan det vere melkeprotein han reagerer på. De har en laktosefri på apoteket eller en kan kjøpe en soya basert som børdi sier.
mamma mai Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2008 Takker for svar, tar en tur og spør om råd på apoteket. Nei, dessverre vet vi ikke hva i melken/mme han reagerte på, han fikk ikke magevondt, bare masse elveblest utslett.(
mybabyboy Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Sønnen min kunne ikke bruke vanlig nan, men nan ha1 eller collett kunne han bruke. Nan ha1 må kjøpes på apoteket. Du får også kjøpt kartonger med minmax soya basert erstatning som du blander med vann og varmer, de ville ikke sønnen min ha, smaker dritt. Det samme med nutramigen, soyabasert mme, men den er svinedyr, koster 238 kr for 400g så ville gått for minimax(røde kartonger som står i babyhyllene på apoteket) om du ikke vil prøve vanlig mme. Nan ha1 og collett inneholder mindre milkeprotein da det er brudt mer ned enn det er gjort i vanlig nan, så kan jo godt være han tåler den.. Ble langt dette, kos deg i selskap=)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Nutramigen er ikke soyabasert, så det er sagt. Nutramigen smaker dritt og er svinedyrt, men det er det eneste som ikke er soyabasert som funker for vesla mi. Den er mulig å få på blå resept om du blir henvist til nermeste barneklinikk:) (vi får disse HELT gratis nå, og har fått tilbakebetalt over 7000 kr!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå