Gå til innhold

Selge morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva vi får for å selge morsmelk til sykehuset? Mannen min mener at jeg skal selge melken min.Kan jo være greit å tjene litt extra på denne måten.Og kanskje jeg ikke trenger å begynne å jobbe igjen så tidlig da,kan jo stimulere melkeproduksjonen i ett par år? Ååå.håper at jeg får masse melk,så jeg ikke skuffer mannen min! Noen som har tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dårlig timebetalt for å si det slik, 100,- literen.

Så lykke til!!!

Men for all del det er kjempe fint av deg om du gjør det, er mangen som trenger det...

Skrevet

Det er ikke bra betalt. Hvis du i tillegg skal gi babyen din morsmelk kan du holde på i lang tid for å få en liter altså!!

Og det du har ekstra anbefaler jeg deg å fryse ned. Jeg hadde ca 4 liter nedfryst de to første mnd. Nå spiser han nesten mer enn jeg har og har brukt opp alt i frysen. Heldigvis begynner han med fast føde i tillegg nå så da går det vel akkurat:)

Ville nok funnet på noe annet for å tjene litt ekstra.....

Skrevet

Tror jeg ville gitt blanke i hva mannen min hadde ment. Hvis det er så viktig for han å selge melk, kan han jo prøve å produsere litt selv? Og hvorfor skulle han blitt skuffet hvis du ikke har så mye til overs?? Melka er til barnet deres! Det er greit nok å selge melk hvis man har veldig mye, men de fleste er heldige hvis de får nok til å ha litt i reserve...

Skrevet

Jeg ville i første omgang håpet på å få passe melk til eget barn.. Jeg hadde en enorm produksjon sist, og det er IKKE å anbefale! Vondt med spreng, vanskelig for barnet å få sugetak og tungvindt å måtte pumpe for å få bort klumper i brystet, og ubehagelig å gå på grensen til brystbetennelse hele tiden....

Jeg tror de uansett bare tar imot morsmelk de første 6 mnd du ammer.. (mulig noe lenger)

Ikke for å være negativ, men jeg ville tro det er mye styr for lite penger. Men det er en veldig god ting å gjøre for de små barna som trenger melken... Men ikke noe "gullgruve" for å si det sånn!

Skrevet

dette er 100% veldedighet og ikke en levevei! det er ikke betalt på den måten. Men prøv for all del, mange trenger det! jeg ble spurt sist siden jeg hadde så mye melk. problemet er at du ammer HELE dagen fra før, skal du selge blir du ganske bundet hjemme... babyen spiser kanskje i tre kvarter, så skal du da pumpe en halvtime, så er det knappe to timer til neste måltid. Gjør det fordi du vil hjelpe noen, som å være blodgiver. ta pittelitt penger som en bonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...