Gå til innhold

Griner! Dette håret mitt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var forberedt på å miste hår etter fødselen. Har tykt hår fra før, så det så jeg ikke som et stort problem. Men rett før jul (6 mnd etter fødselen) merket jeg at jeg hadde mistet hår i en flekk på siden bak. Flekken var litt større enn en femmer. EKKELT! Men greit nok, den var plassert slik at jeg kunne skjule den om jeg hadde håret i hale.

 

Nå har den vokst til størrelse med en snusboks, og jeg har fått en flekk midt på hodet også! Har mørkt hår, så flekkene lyser opp. Jeg har kjempeekle mareritt om dem, og vet ikke hva jeg skal gjøre!

 

Var hos legen med lillegutt, og viste håret med det samme. Hun gløttet på det, fnyste det bort og sa det var ingenting å gjøre med, og at det var graviditeten som gjorde det. Tanta mi mener det er immunforsvaret som jobber mot seg selv (som hos venninna hennes), mens stemora mi mener jeg bør få meg time hos hudspesialist. Jeg vet ikke hva...

 

Ble langt dette, men trenger desperat til trøst og råd... Har alltid hatt et godt forhold til håret mitt - et av de få tingene ved meg jeg har vært fornøyd med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt å miste mye hår etter svangerskap og fødsel. Men dette hørtes litt vel ekstremt ut! Syns du skal få en seriøs sjekk av fastlegen din og gjerne bli henvist videre. Kan og høres ut som flekkvis håravfall!

Skrevet

Åååh, kan bare tenke meg hvordan du føler det:-S

 

Jeg ville tatt en tur til hudspesialist jeg....

Evt andre spesialister.

 

Sender deg mange trøsteklemmer.

Håret ditt vil jo selvfølgelig gro ut igjen, men skjønner dette er forferdelig trist!

Gjest Linda & AdRiaN
Skrevet

huff... stakkar deg.. alle jenter/damer er vel glade i håret sitt!? jeg synes du kunne snakke med en frisør, jeg har selv godt frisørskole og lærte der at mange kom til frisører for å få vite hvor de kunne "søke råd" b-vitamin er vel også et alternativ, men du burde absolutt rådføre deg med noen. det høres ikke helt vanlig ut, selv etter et svangerskap! men det meste kan fikses her i verden. spør en frisør eller evt en hudlege som du sier så skal du se det går bra.. grip problemet ved rota!! =)

 

lykke til, håper alt går bra og du og håret ditt har en lang fremtid enda =)

 

*klemmer*

Skrevet

Ja, har jo lest litt på nett om håravfall, og frykter det verste (alopecia areta- konsentrert håravfall som i aller verste fall kan spres til hele kroppen og kan være gjentakende) men prøver å ikke trekkes ned av internett (det er jo ikke akkurat en lege som har gitt meg diagnosen)

 

Er dessuten litt redd for å bli ledd av hos legen min. Hun er ganske ungdommelig, og tar veldig lett på ting. Ja,ja, det er ikke noe, det vel. Det er jo bare hår, liksom...

Skrevet

Dette høres ikke ut som om kommer av et svangerskap. Har ikke hørt om at man mister så mye hår, og flekkvis. Men, det kan jo være at det er enkelt å gjøre noe med.

Skrevet

Takk så mye for trøst! Tar det til meg som en svamp, kjenner jeg... Hulk...

Skrevet

Jeg er frisør. Viss dette er så galt som du beskriver så kommer du ikke langt med b-vitaminer. Kom deg til legen eller hudlege er nok bare de som kan hjelpe deg.

 

Lykke til:-) Ikke les for mye på nettet;-)

Skrevet

Haha! "grip problemet med rota"... Det er godt å ha selvironi og.

 

Tror jeg ringer legen i morgen. Kanksje gi beskjed på forhånd til henne at jeg er redd hun ikke tar meg alvorlig? Om det enn ikke er noe å gjøre noe med, vil jeg gjerne vite hva jeg står ovenfor, og om mulig fremtidsutsikter?... Æsj. Det er verst å ikke vite sikkert...

Skrevet

Hvis legen din ikke tar deg seriøst bør du bytte lege.

Har desverre erfart en slik lege en gang for mye:-/

 

Lykke til!!!

 

Klem

Skrevet

Syns du skal ringe legen å fortelle hva du føler jeg. Da er du i allefall mer sikker på at hun tar deg alvorlig når du kommer.

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme da jeg var rundt 15 år gammel. Ble livredd, men var hos både lege og hudspesialist og begge sa at dette er mer normalt enn man faktisk tror. Det grodde raskt ut igjen, men er ikke noe morsomt. Er ikke så mye å gjøre, men B-vitaminer er bra, mangel på B-vitamin kan føre til hårmangel.

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...