Gå til innhold

Sannsynligheten for å bli gravid ved prøverør?


nr 2 gull i magen-juli 12

Anbefalte innlegg

Vi venter på ivf. jeg har hørt at det er ca 40%sjangse per forsøk på å bli gravid. men gjelder dette uansett om det "feiler" deg noe eller ikke?

noen som har hørt noe annet?

Er så lei av å vente, kan visst ikke starte før etter mens i mars....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Tallene jeg har fått oppgitt (generelle) er ca 25% sjanse pr forsøk.

 

Tilsammen oppgis det at 50% av de som gjennomgår prøverørsbehandling blir gravide.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk oppgitt en sannsynlighet for positiv test etter 14 dager, på nærmere 50 % per forsøk. Vi skal til Danmark, og der har de litt andre regler på hvor lenge eggene kan ligge før de settes inn m.m. Ellers spilte det stor rolle at min kone kun er 23 år, og har perferkte verdier. "Kun" tette eggledere som stopper oss!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på forsamtale for ca to uker siden, så sa den ene overlegen der at 7-8 av 10 av alle som ble behandlet der fikk baby. Vi hører til i Haugesund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Rart at de opererer med så ulike statistikker! På haukeland sa de at etter 3 forsøk er ca 70% gravide. Men men , jeg klamrer meg til den med størst sannsynlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor sjanse det er for at du blir gravid må vel ha noe med hva som er "problemet". I snitt har jeg også hørt 25%, men hvis f eks hun er 100% frisk og mannen har noe redserte svømmere er vel kanskje sjansen større for å lykkes enn hvis "problemet" ligger hos henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er også viktig å skillle statistikken i det offentlige å private. det vil vær helt naturlig de i det offentlige har bedre statistikk enn de i det private. grunnen er at ofte har de som prøver privat allerede prøvd i det offentlige og har ikke lykkes. Dermed får i snitt det private de "sykeste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det på haugesund sykehus dere holder til? :-)

 

Vi gikk der og fikk kjempe god behandling. Kjempe folk som jobber der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Vi hører til på Haugesund sykehus ja, dette blir vårt første forsøk. Har foreløpig fått et veldig godt inntrykk av de som jobber der, og veldig godt å høre fra andre med samme erfaring også:)

 

Jeg skjønner jo at resultatet ble veldig bra for deres del, gratulerer så mye:) Var det første forsøk eller? En ting jeg lurte på ang Haugesund: Er det sånn at man har samme lege og sykepleier gjennom hele forsøket, eller er det mer tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gikk veldig bra for oss. Satte inn ett egg på 1 forsøk,va på ultralyd i går og fikk beskjed om at vi venter tvillinger :-)

 

Det varierer veldig,men av leger så e der 2 stk. Eg har hatt begge og dei e kjempe koselige. Har hatt litt forskjellige sykepleiere. Så det er vel egentlig mer tilfeldig :-)

 

Men me følte jaffal atte me blei tatt veldig godt vare på der oppe..

 

Så dere får ha lykke til,dere e jaffal i gode hender der :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så fantastisk!! Tenk da, tvillinger! Det må jo være en helt utrolig følelse. Sikkert litt sjokkerende også da, dere er jo så heldige:) Var det IVF eller ICSI? Sorry litt mye mas her altså, er bare så fryktelig gira i dag..hehe:)

 

Dere må ha lykke til videre med svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at det er 35 % sjangse for å lykkes per forsøk. Vi tilhører Ullevål.

Jeg tror ikke man skal tenke så mye %, jeg tror årsaken til barnløsheten har mer å si for om man lykkes.

Alder, diagnose etc. Selv har jeg tette eggledere, noe som gjør det "umulig" å lykkes på egenhånd. Vi var så heldige å lykkes på 1. forsøk og jeg er 36 år.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er enig i det.

De sier også at innstilling er viktig, at tro kan flytte fjell.. hvordan var tankene dine "babyhåp"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører til Hausken.

På 3 ICSI forsøk fikk vi 85 prosent sjanse for å føde en baby.

Han sa at gravid skulle han alltids få meg, men vitsen e jo å beholde det til det fødes.

 

Eg har PSOS, og sambo e nærmest steril..

Så eg synes oddsene var kanon bra eg..

Til at det e noe gale med oss begge liksom..

 

Men dette blir jo bare statistikk regning, og erfaringer fra andre.. Og alle e jo forskjellig...

 

Men det gir jo endel håp, og det er viktig oppi dette tror eg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Gratulerer til de som klarer dette. Men skryt til haugesund vil jeg holde meg laaaangr unna. Mer maskineri skal en lete lenge etter. Kalde ansatte, liteninfo, ingen medlidenhet. 10 innsettelsee og ingen forklaring. Bare at de ikke forstår.

nå går vi privat og det anbefaler jeg alle andre som er serriøs med å få barn og som sliter med det. Haugesund er ikke verdt å ødelegge kroppen og tiden din. Der finner du de som ikke får jobb de bra plassene.

koster ikke så mye mer privat, og et barn er verdt mer enn en plastisk operasjon uansett.

bare mitt tips til de som søker om haugesund ferteliteessenter. Hold deg unna med mindre du er under 30 og helt frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pappahvem skrev:

Gratulerer til de som klarer dette. Men skryt til haugesund vil jeg holde meg laaaangr unna. Mer maskineri skal en lete lenge etter. Kalde ansatte, liteninfo, ingen medlidenhet. 10 innsettelsee og ingen forklaring. Bare at de ikke forstår.

nå går vi privat og det anbefaler jeg alle andre som er serriøs med å få barn og som sliter med det. Haugesund er ikke verdt å ødelegge kroppen og tiden din. Der finner du de som ikke får jobb de bra plassene.

koster ikke så mye mer privat, og et barn er verdt mer enn en plastisk operasjon uansett.

bare mitt tips til de som søker om haugesund ferteliteessenter. Hold deg unna med mindre du er under 30 og helt frisk.

Dette er ein gammal tråd frå 2008.

Eg har vore gjennom behandling i Haugesund på sjukehuset der (seinast denne mnd) og eg har heilt motsatt opplevelse enn deg. Dei har heile veien vore varme, støttende og fantastiske. Eg kjenner fleire som har vore gjennom samme prosessen ved samme sjukehus, og alle har berre gode ord å seie. Heldigvis:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...