Gå til innhold

Nr 2 på vei. Lenge å vente på kontroll!


Bimme

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var hos legen i uke 8. Han mente at det var for tidlig å høre hjertelyd. Jeg var forberedt på å få høre, så skuffelsen var der. (Sist fikk jeg høre i uke 8-9.)

Så sa legen at siden jeg har vært gravid og har født før, så trengte jeg ikke ny kontroll før i juni (utenom UL i april). Jeg synes det er veldig lenge å vente! Hadde vært annerledes hvis jeg hadde visst at det lille hjertet slo.. Selvom jeg har vært gjennom en graviditet før (4 år siden), så er jeg like usikker og nervøs for at det skal gå bra!! Hvorfor skal jeg få mindre oppfølging denne gangen??

Tror dere jeg får time hos jordmor i f.eks uke 12, om bare for å høre om hjertet slår? Er 10+3 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for lenge synes jeg. Jeg hadde tatt en tlf til jordmor og fått time der. Det er jo litt greit å få litt oppfølging om blodtrykket er fint osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var veldig lenge til!!

 

Jeg hadde og tatt en telefon til helsestasjonen og fått time hos jordmor. Da får man jo høre hjertelyd, tatt symfyse (?? sånn det skrives?) mål og målt blodtrykk og sjekket at urinen er fin.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del private gynekologpraksiser. Det koster penger, men der kan du bestille time til ul når det passer deg. Jeg gjorde det selv for en stund siden fordi jeg var så nervøs og stressa for om det fantes liv etc etc. Hun fant ut at jeg var 6+6 og jeg kunne tydelig se et hjerte banke :-) Er fremdeles redd for at noe skal gå galt, men det hjalp ihvertfall litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Jeg skal ringe jordmor i morgen. Håper hun er mer forståelsesfull enn legen. Til deg som hadde tatt privat ul, kan jeg spørre hva du betalte?

(ser forresten at jeg har skrevet feil over.. var 9+3, ikke10+3)

Håper alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var lenge å vente. jeg skal til jordmor neste mnd og lege i april, og er annengangsfødende. men sa til lege/jordmor at det er så lenge siden sist (5 år er jenta mi) så kanskje derfor jeg får så ofte

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å bare gå til jordmor. De har bedre tid til å ta seg av den gravide. Leger bare stresser og har liten tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også andregangs, og var hos legen i uke 8. Er nå 10+1, og fikk beskjed om jeg ikke skulle til kontroll igjen før noen uker etter ultralyden i uke 18. Syntes og det var veldig lenge til. Så jeg tror jeg kommer til og bestille meg en time til jordmor en gang før ultralyden, syntes det er alt for lenge og gå og vente og spekulere...

Har også en del småblødninger, hadde det med førstemann også, så derfor syntes jeg det er litt godt og prate med noen, og få høre hjertelyden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...