Gå til innhold

Prøver her: vondt i lysken/skrittet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå mye for å holde formen litt, men de siste 2-3 ukene har jeg fått veldig vondt i skrittet etter å ha gått bare litt. Kan ikke ta lange skritt og det gjør vondt lenge etterpå, særlig om jeg tar benet ut til siden (spriker liksom). Det kjennes liksom ut som om man har et blåmerke i skrittet, mern når jeg kjenner etter med hendene kan jeg ikke kjenne noe som helst....

Begynte å få mye kynnere for 4 uker siden og har blitt sykemeldt på grunn av stressende jobb (derav kynnerene). Kynnerene har bedret seg betraktelig men jeg vet ikke om dette har noe sammenheng.

Uff, dette er litt pinlig å skrive om. Godt det er anonymknapp her! Er det noen som har hatt noe liknende eller vet hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som bekkenløsning. Jeg har funnet ut at den blir verre av at jeg går turer.

Skrevet

Kan den sitte så langt fremme da? Det er nesten forran på skambenet på den ene siden.... Har hatt bekkenløsning tidligere (er uke 25 nå) men den ble borte med fysio...

Takk for svar forresten ;)

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og vondt i skambenet.. Kjennes ut som at det skal "rives" i to i blant.. Gjør vondt å gå med lange steg - og spesielt vondt å gå sidelengs.. Smertene forverres av aktivitet.. Høres ut som at det er bekkenløsning du har ja...

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal til fysioen på fredag igjen så da tar jeg det opp med henne.

Søren også, jeg som trodde jeg var kvitt det!

Skrevet

Dette høres veldig ut som symfyseløsning på meg, for jeg har/hadde de samme smertene på de samme stedene, og legen konkluderte med symfyseløsning.

Det er vondt over og rundt skambenet, og når man spriker med beina. Sklir man bittelitt på isen ut med ene foten kjennes det ut som om man skal ned i spagaten uten å noen sinne ha gjort det før....:-(

Heldigvis går ikke denne løsningen noe dypt, det er kun foran, og går over med det samme fødselen er over (har jeg hørt fra andre med samme diagnosen).

Man bør ta det med ro, ligg rett ut så slipper du presset på benet. (men husk på at livmoren kan klemme på blodtilførselen i lysken)

Skrevet

Hei!

Har samme symptomer som beskrevet og er enig i at det er symfyseløsning som din lege har sagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...