Gå til innhold

Klør og klør.. over hele kroppen, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste uka begynt å klø ekstremt, ikke lenger bare på magen som vokser, men også på armer og bein og ellers... har fått noe utslettlignende og, rød og prikkete uten at jeg har klødd der.

Kan dette være et symptom på noe?

(fortsatt 1.gangs og totalt uvitende..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du byttet skyllemiddel el? Tenker siden du har fått utslett uten å ha klødd, så kan dette være et tegn på allergi.

Ved sv.sk.kløe skal man ikke få utslett. Men uansett, dersom det ikke gir seg, så bør du ta det opp med legen din.

Skrevet

Ingen nye skyllemiddel eller lignende..

Er vel bare sv.kløe som har slått til litt hardt..

Skrevet

ring legen din imorgen å si at du klør, for jeg har svangerskapskløe å det er(kan vær) veldig farlig, jeg klør ikke masse en gang,..

leger vet ikke så masse om dette...

så si du vil ta å sjekke leververdiene dine..

farlig for bebi fra begynnelsen av 37 og utover..den kan faktisk dø om leververdiene din eer VELDIG høge, jeg har ikke hlye verdier i det hele tatt men må ta blodprøver annen hver uke pga det!!!

Skrevet

Har du tatt blodprøve? Noen får sv.sk.kløe pga høye leververdier...D er vanlig å ta en blodprøve for å sjekke...men veldig ofte er alt bra.

Var og tok blodprøve selv i går...de sa d tar et par dager før en får svar, så er mulig jeg får vite noe i morra...

Ofte begynner sv.sk.kløe med kløe/svie inni håndflaten og under fotene, og så sprer d seg gjerne.....dette begynte i helga med meg..

Har hatt dette i de to første sv.skapa også, men da sa aldri legen noe om blodprøve..(2000 og 2002), tror de har blitt mere obs på dette de siste åra...

Skrevet

jeg klødde bare veldig på magen iromjula og litt i hode, jeg hadde sv.kløe..klør ikke masse engang...

så har ikke nødt å ver under foter å i hender...

bare sann det er sagt....

hadde det ikke vært for min mor som sa at jeg burde sjekke det så hadde jeg ikke jort det..hun hadde det selv når hun var gravid

Skrevet

Dersom leververdiene diner er høyere enn det dobbelte av hva som er normalt, så er det snakk om alvorlig sv.sk.kløe.

Mine var letter forhøyet da de var 50 (alat el asat) og i løpet av 1 uke var de oppe i 122. Jeg blir satt igang 3 uker før termin.

Jeg har tatt blodprøver hver uke, da kløen startet i uke 20 =/ Skikkelig plagsomt.

Her er noen linker jeg fant på terminklubb:

www.jordmorforeningen.no/nyheter/nyhet06_016.htm

www.nrk.no/nyheter/innenriks/56410 61.html

http://praksis.sir.no/PN/pn0908.htm

www-chw.org/display/Print_page-asp?DocID =23220&ThisPage=undefined (tilhører linjen over)

www.mrw.interscience.wiley.com/cochrane/clsysrev/articles/CD000493/frame.html

www.britishlivertrust.org.uk/content/diseases/obstetic_cholestasis.aspx

Skrevet

jeg føler med deg,jeg klør på nesten hele kroppen. jordmora trodde det var noe som kalles puppp.da fikk man røde prikker,utslett.det var ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...